Jump to content

Garmin 2006 eller 2010c


lisekristine

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Jeg har en Garmin 2010C kartplotter som jeg kjøpte i 2005. Men kart fra 2008 er siste oppdatering, og det er umulig å få tak i nyere kart. Det er jo helt utrolig! Den var jo dyr, og nå er den nesten ubrukelig.

 

Er det noen som har lignende erfaring???

Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til BP.

 

Jeg har selv haft en tilsvarende plotter (også fra 2005) og problemet er vel at de oprindelige Bluechart er udgåede og erstattet af g2, der ikke passer i denne model plotter, ikke?

 

Nu er der jo ikke så mange øer, der flytter sig, så jeg ville bare fortsætte med det samme kort som du har. Mine egne kort (C-Map)er fra 2005 og jeg bruger dem uden problemer. Men jeg bruger altså kun plotteren som sekundær reference og har (nyere) søkort som primær reference.

 

Uanset, så må man vist sige, at i en tid hvor den elektroniske udvikling går så hurtigt som i dag så må man vel anset det for rimeligt at en plotter, der er seks-syv år gammel er forældet. Jeg tror ikke at man forvente en meget længere levetid på elektronik i dag.

 

Fordelen er at alt bliver billigere og at du i dag kan købe en plotter markant billigere end tidligere - eller bare en Ipad med søkort?

 

Andy

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...