Jump to content

Sammenleggbar fenderholder, finnes det?


Twilight

Recommended Posts

Har båt med utenbordsmotor, og begrenset stuveplass (23 fot). Slik det er i dag har jeg tre fendere ute når jeg ligger i båsen, deler bred bås med en annen båt, og ligger tett mot "min" utligger. Når motor er tiltet ned har jeg mye plass i motorbrønn og tenkte at en sammeleggbar fenderholder i syrefast for skottmontering med samme prinsipp som en koppholder; ring oppe og mindre ring nede ville være perfekt for oppbevaring av fendere under gange.

 

Har søkt en del på nettet, men har ikke funnet noe. Noen som har sett noe slikt?

Link to post
Share on other sites

Oppblåsbare fendere er enklere. Jeg har dette settet i båten. Eller rettere sagt, har lagt igjen bagen og pumpa hjemme. Fant ut at det ikke er noe problem å blåse de opp med munnen. Når du ikke skal bruke de så skrur du opp lokket og de tar nærmest ingen plass. Enkelt og genialt. Fåes i flere størrelser.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Oppblåsbare (og jeg snakker om fendere...) er sikkert glimrende om man trenger dem en gang i blant, men som "daglige" fendere i båsen ser jeg for meg at det blir en del styr å blåse opp/slippe ut luft hver gang jeg skal ta en dags/helge -tur. Var i grunnen på jakt etter noe som gir en sikker oppbevaring av fenderne under gange uten å oppta plass i stuverom. Når motoren er tiltet opp vil det ikke være plass til tradisjonelle fenderholdere.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke det er noe problem, max 3 blås så er de fulle av luft. De tar uansett mindre plass en vanlige fendere i oppblåst tilstand.

 

Hva med å ha oppblåsbare fendere ombord, og så har du "faste" fendere festet i selve båsen?

Alt. kan du jo ha de festet bak ved motoren, og ikke tilte denne opp når du ligger i havn.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...