SvartRøyk Startet 26.Mai.2011 Del på Facebook Startet 26.Mai.2011 Eber`n bråket noe voldsomt så jeg laget en lyddemper à la Eber sin originlle med Rockwool isolasjon som dempemateriale. Dette lukter mildt sagt kattepiss når det blir varmt. Leste på hjemmesider at gassen var irriterende over 200 grader og dette skulle avta etterhvert, noe jeg synes det ikke gjør. Er det noen som har bedre alternativer? (Bortsett fra å kjøpe original som jeg bare trenger halvparten av). Trodde faktisk de brukte steinull på den originale også....? Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 Hei. Har selv erfaring med Lydfelleskum, og jeg kan ikke si at det avgir noe lukt. Du kan jo forsøke det. Maritim og andre båtforetninger forhandle denne typen med aluminiumsfolie. Maritim sitt produkt Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 26.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 Tåler dette 200-300 grader da? Trodde det smeltet men ikke brant.... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Mai.2011 Del på Facebook Svart 27.Mai.2011 Varm våt Glava kan lukte kattepiss og det er kanskje det samme med Rockwool? Antar det er eksosslangen vi snakker om her? Den skal ikke isoleres det første stykket da det er for varmt for vanlig isolasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 27.Mai.2011 Del på Facebook Svart 27.Mai.2011 Trodde det var på utblåsningen det var problemer, siden du var plaget med lukt. Hvis det er snakk om eksosen så blir vel lyfelleskum et dårlig valg. Har laget en kasse som jeg har satt Webastoen i (9 kw). Har isolert innsug og utblåsning med lydfelleskum for å dempe lydnivået. Utlåsningen har en temperatur på ca 120 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.