Jump to content

Ekstrempris på båtutstyr på Bauhaus


Sofaseileren

Recommended Posts

Var en tur på Bauhaus i dag, og tok en kjapp titt i båtutstyravdelinga. Kvapp når jeg så prisen på Origo:

 

bilde.jpg

 

Pris på samme apparat hos Seatronic er 1395,- Bauhaus er altså 254.41 % dyrereeek.gifeek.gifeek.gif

Bauhaus skal ha 5299,- for 2 blussbrenderen, mens mer edruelige Seatronics tar 2190,- , så her er differansen "bare" 246.47 %

 

Noen værre eksempler på overprising på båtutstyr?

 

Bauhaus har forøvrig prisgaranti, så om man ønsker 12,5% avslag på Seatronicspris er det bare løp og kjøp....

 

Forøvrig skorter det på kompetansen også: Spritbrenner har blitt "gasskomfyr"...

Redigert av Sofaseileren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nja... lang rekke med unntak på den prisgarantien...

 

Lavprisløftet gjelder ikke for personlige tilbud gitt den enkelte forbruker, salg i begrenset omfang og tid, kø- og åpningstilbud, postordresalg, bestillingsvarer, salg via Internett og Internett-baserte forretninger.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

SAKSET FRA BAUHAUS SIN SIDE:

 

Lavprisløfte på alle varer

 

 

 

Vårt lavprisløfte er at vi alltid forsøker å være best på pris i det norske markedet. Vi gjør alt vi kan for at du som kunde skal være trygg på at vi alltid har lavest priser. Vår prispatrulje undersøker våre konkurrenters priser ukentlig. Vi setter alltid ned prisene dersom vi oppdager at våre priser ikke er lave nok. Vi vil også sette ned prisene dersom du som kunde hjelper oss å avdekke for høye priser. Med vårt enorme utvalg har vi varer som ikke selges av andre i Norge, men mange varer finner du også i andre butikker. Dersom du skulle finne et identisk produkt i Norge (samme varemerke og modell) til en lavere pris innen 14 dager etter innkjøpsdato, tilbyr vi deg produktet til en 12% lavere pris enn hos konkurrenten.

 

 

 

 

 

Dette må dokumenteres skriftlig i form av kontrollerbare opplysninger som f.eks. en annonse, kundeavis, produktkatalog eller lignende. Løftet gjelder også for kampanjeprodukter og tilbudsvarer som konkurrenter tilbyr, ikke bare ordinære priser. For at lavprisløftet skal gjelde for tilbudsvarer må tilbudet være aktivt hos konkurrent på kjøpetidspunktet. Lavprisløftet gjelder ikke for personlige tilbud gitt den enkelte forbruker, salg i begrenset omfang og tid, kø- og åpningstilbud, postordresalg, bestillingsvarer, salg via Internett og Internett-baserte forretninger.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Nå kan en sikkert finne noe billig hos Bauhaus, men jeg drar ikke dit noe mer etter at jeg følte meg direkte bondefanga av dem. Riktignok var det ikke båtutstyr jeg var ute etter, men et dusjkabinett som de hadde supertilbud på i en annonseavis. Når jeg kom ut til Liertoppen - hadde de ikke hørt om det produktet en gang - og kunne selvfølgelig heller ikke si noe om når de fikk det inn til butikken. Men jeg ble fortalt at jeg burde jo heller satse på det og det produktet som var så og så myyye bedre (og selvfølgelig også mye dyrere).

 

Frua ble så vred at hun klaget det inn for Forbrukerrådet.

DETTE ER REN SVINDEL. Hold dere unna Bauhaus!!

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

Ikke noe problem å bruke lavpisløftet. Har ikke gjort det selv, men vært med en kamerat som gjorde det samt snakket med fler. De er ikke så firkantet. Ihvertfall ikke her i Vestby;)

 

Har hørt om de som har opplevd det samme som deg Dorsken. Veldig synd, for det er jo en godtebutikk for noen av oss og har benyttet de til mye. Dog ikke noe fra annonseavisen deres.

Er forøvrig en kjent teknikk for å lure til seg kunder som mange desverre benytter seg av.

Link to post
Share on other sites

Problemet er jo for de som ikke finner ut at de har betalt 355% for mye for 2-blussapparatet før etter at de 14 dagene har gått. Lønnsonheten ved å ha et lavprisløftet er at vi regner med at butikken dermed er billig, men de færreste tar seg tid til å sjekke dette etterpå. Når prisdifferansen blir så mye som 355% mener jeg det hele lukter av kunderan...nonod.gifnonod.gif

Link to post
Share on other sites

På båtutstyr er dem generelt dyre, og til dels svært dyre. Som dette eksemplet viser. Men de har på andre produkter godt utvalg og helt ok priser. Min far skulle ha ny høytrykkspyler sist høst. Han fikk beskjed om at den modellen han ville ha kom på salg neste uke. Det hjalp jo lite for han trengte den samme dag. Ikke noe prooblem -Kom tilbake med kvitterringen neste uke så får du igjen differansen. Han fikk igjen 1200,- på tirsdaggen.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Utrolig bra at konsumentene tar seg tid til å kontakte forbrukerombudet og/eller tv2 hjelper deg osv. Det er nok av oss andre som lar oss irritere voldsomt, for så å la slike eksempler gå over til å bli et vagt minne.

 

På vegne av oss som er noe forsiktige eller rett og slett late på dette området:

 

Takk skal dere ha :thumbsup:

:sailing:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...