Jump to content

Volvo Penta 41M, får ikke montert termostathuset


Moyja

Recommended Posts

Jeg har problemer med og få montert termostathuset etter at vannpumpen er skiftet. De jæ....... o-ringene vil ikke ligge i sporene sine og gummiringen mellom pumpen og termostathset er jo hel for j.... og få i sporene samtidig som huset skal inn på stussen i mellom manifoild og termostathuset.

Er det noen som har erfaring med dette og kjenner til et triks eller må jeg demontere varmevekslere og eksosmanifoild for og få dette til ?????

Motoren er VP TAMD 41 M 2005mod

Link to post
Share on other sites

Har selv prøvd denne utfordringen. Jeg brukte vannfast fett på o-ringene og gummiringene, og etter mange forsøk fikk jeg det tett. Men for hvert mislykkede forsøk måtte kjølevesken tappes av igjen hvilket medførte at dette ikke var noen hurtig operasjon.

 

Har egentlig ikke noe godt tips utover å prøve helt til det lykkes.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har gjort denne jobben opp til flere ganger, så føler med deg :giggle:

Mener å huske at jeg limte (kontakt lim) den største/høyeste O-ringen fast til termostat huset og brukte noe vaselin

på den andre siden av O-ringen. Da "vrenger" den seg ikke på begge sider samtidig.

Og selvfølgelig Fett/vaselin på de andre ringene.

 

Lykke til.

 

Lars

Link to post
Share on other sites

Hahaha det er ikke mye og ta bilde av, bøyde til en vindushaspe slik at vi kunne få "rettet opp" gummiringen mellom pumpen og termostathust.

Av med lokket til termostahuset, ut med termostatene, lys ned i hullet og du ser om ringen ligger inne, hvis så bruk den tilbøyde hapen og press den ut Selfølgelig med termostahuset løst med et lett trykk ned Det kommer et lite "smokk"når den hopper inn i sporet. kontroler med speil og lykt rundt om,,,

 

Lykke til neste som skal gjøre dette, var egentilg ikke vanskelig når metoden var funnet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...