KjetilBN Startet 27.Mai.2011 Del på Facebook Startet 27.Mai.2011 Noen som vet hvilken motor som er best, eller om det ikke spiller noen rolle. Båt: Skibsplast 500 CL Motor: Honda 50hk 1998 mod eller Suzuki 50hk 2001 mod. Suzukien er jo 3 år nyere så det er jo en fordel, men båten med Hondaen ser penere ut. Mener jeg har lest at de tidlige utgavene av Honda 50 hadde lavt sylindervolum og dermed ikke er så sterke. 50hk er vel i utgangspunktet i minste laget på denne båten så det kan være greit å vite om det er mer krefter i en av dem. Synspunkter på generell kvalitet på disse og om det er spesielle ting man bør sjekke. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
solono Svart 27.Mai.2011 Del på Facebook Svart 27.Mai.2011 hondaen er vel 40->50 hk altså samme modell i 40 og 50 hk og lavere egenvekt enn suzukien som er 50->60hk. Ikke sikker men skulle tro Suzukien er litt sterkere enn hondaen. Dette er ikke noe jeg vet av egen erfaring men har lest om! :) Sitér dette innlegget Link to post
ultra1 Svart 27.Mai.2011 Del på Facebook Svart 27.Mai.2011 Feil. Suzuki har samme 40 og 50hk, 60hk er samme som 70hk. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 28.Mai.2011 Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 4takt efi suzuki? de kom 00/01, i så fall er det en bedre maskin enn honda, som er forgasser og eldre teknologi. Sitér dette innlegget Link to post
TPeck Svart 28.Mai.2011 Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 Ute tvil ville jeg valgt suzuki`n. Den har nyere og bedre teknologi, efi. Den er veldig slitesterk og rimelig og vedlikeholde. Det er så og si ingen reparasjonsutgifter på denne motoren. Men det er viktig og holde servisene. Sitér dette innlegget Link to post
KjetilBN Svart 28.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 Takker for svar. Når det gjelder om servicer er fulgt jeg usikker, spesielt når det gjelder uzukien siden nåværende eier kun har hatt båten ett år. Har ingen erfaring med firetaktere generellt. Er service på disse omfattende greier eller dreier det seg om olje og filterskift evt tennplugger? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.Mai.2011 Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 veldig enkel service inntil evt. registrereimskift og ventiljustering for de motorer som ikke har registerkjede og hydrauliske ventilløftere. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
68 GT Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Handa har enklere plugg,filter og oljeskift enn Suzuki,men har reg reim som jeg ser på som et minus i denne sammenheng. På Suzuki må du av med sidedekselet for å skifte oljefilter og for å få tappet olja uten for mye søl. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
kimosabi Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Det sidedekselet tar 3min å skru av. Det er lagt opp til enkel avmontering/montering. Trenger bare stjernetrekker og en nebbtang. Suzukien har nyere teknikk men stort sett så er de ganske like. Vil tippe at Suzukien har en kraftigere karakter når du drar på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.