Jump to content

Biltema sparkelmasse


Hank

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg må reparere en liten kjølskade på båten og lurer på om noen har erfaring med biltemas produkter.  Det er spesielt biltemas glassfibersparkel jeg er nysgjerrig på. Dette er to-komponent sparkel forsterket med glassfibertråder. Egner dette seg til reparasjoner under kjølen? Hva annet er evt. å foretrekke? Har også vurdert jotuns epoxysparkel. Har ingen erfaring med dette enda så blir takknemlig for svar!

 

Henrik

Link to post
Share on other sites

Hvor stor er en liten kjølskade da, Hank? Et bilde hadde vært fint her!

Biltemas sparkel er sannsynligvis like bra( likt med ) andres produkter.

På en liten skade, ikke gjennomgående hulll, ville jeg vel brukt sparkelet .

Større skade , hull igjennom /oppsprekking som må slipes vekk, krever helst vanlig støp med polyester og duk.

Lykke til!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Hei Jan!

 

Det er ikke snakk om noe gjennomgående hull. På det dypeste vil jeg anta at skaden er ca. 1/2 cm. Dette er en gammel skade som forrige eier ikke hadde reparert godt nok. Hva mener du med oppsprekking? Jeg har skrapt bort endel løs plast/gelcoat rundt sårstedet. Det hele ser litt bulkete og krakkelert ut. Hvordan bør jeg gå fram når jeg skal fikse det?

 

Henrik

Link to post
Share on other sites

Med oppsprekking mener jeg sprekkdannelser i materialet utover fra selve skaden, disse er godt synlige. Din beskrivelse synes jeg tyder på at du bare har en overfladisk skade uten slike sprekker. Sliper du ned til du bare ser ren og hel polyestermasse og sparkler med fiberforsterket sparkel, skulle dette bli godt som nytt. To lag primer og bunnstoff ettepå, så er alt vel!

 

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...