Hank Startet 13.November.2004 Del på Facebook Startet 13.November.2004 Hei! Jeg må reparere en liten kjølskade på båten og lurer på om noen har erfaring med biltemas produkter. Det er spesielt biltemas glassfibersparkel jeg er nysgjerrig på. Dette er to-komponent sparkel forsterket med glassfibertråder. Egner dette seg til reparasjoner under kjølen? Hva annet er evt. å foretrekke? Har også vurdert jotuns epoxysparkel. Har ingen erfaring med dette enda så blir takknemlig for svar! Henrik Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 13.November.2004 Del på Facebook Svart 13.November.2004 Jeg har brukt Biltemas glassfibersparkel til å fikse en litt større og flere kosmetiske skader på blykjølen min. Grei å legge på, og grei å få slipt til. Til den prisen er den et røverkjøp. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Hank Svart 13.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2004 Takk for svar! Høres ut som jeg bør prøve denne! Henrik Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 13.November.2004 Del på Facebook Svart 13.November.2004 Hvor stor er en liten kjølskade da, Hank? Et bilde hadde vært fint her! Biltemas sparkel er sannsynligvis like bra( likt med ) andres produkter. På en liten skade, ikke gjennomgående hulll, ville jeg vel brukt sparkelet . Større skade , hull igjennom /oppsprekking som må slipes vekk, krever helst vanlig støp med polyester og duk. Lykke til! mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Birchwood 320 Svart 13.November.2004 Del på Facebook Svart 13.November.2004 Kjøpte nettom Plastick Padding sin glasfiber sparkel til 149 for en boks på Europris.. Samme type og størrelse hadde dei til 225 på en lokal båtsjappe.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hank Svart 13.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2004 Hei Jan! Det er ikke snakk om noe gjennomgående hull. På det dypeste vil jeg anta at skaden er ca. 1/2 cm. Dette er en gammel skade som forrige eier ikke hadde reparert godt nok. Hva mener du med oppsprekking? Jeg har skrapt bort endel løs plast/gelcoat rundt sårstedet. Det hele ser litt bulkete og krakkelert ut. Hvordan bør jeg gå fram når jeg skal fikse det? Henrik Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 13.November.2004 Del på Facebook Svart 13.November.2004 Med oppsprekking mener jeg sprekkdannelser i materialet utover fra selve skaden, disse er godt synlige. Din beskrivelse synes jeg tyder på at du bare har en overfladisk skade uten slike sprekker. Sliper du ned til du bare ser ren og hel polyestermasse og sparkler med fiberforsterket sparkel, skulle dette bli godt som nytt. To lag primer og bunnstoff ettepå, så er alt vel! mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Hank Svart 13.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2004 Takk for info'n! Henrik Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.November.2004 Del på Facebook Svart 14.November.2004 Bruk den langtrådige varianten til denne type jobb. Det viktigste er å sikre godt feste, området du skal reparere MÅ slipes helt ned til laminatet. Anbefaler drill med raspekule, denne river ut små fiber fra laminatet og gir godt feste for sparkelen. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 14.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2004 Hei, Er det et alternativ å bruke manuell rasp/fil sammen med sandpapir og pussekloss? Henrik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.