Jump to content

Utsikten fra jobben.....


Al-Tec

Recommended Posts

.....kan dere jo gjette på hvor dette er!

Nesset innerst i Bunnefjorden? Du må ha vært tidlig på jobb, for utsikten er mot øst. (Tror jeg....)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg låner denne tråden.

 

Siden i går har US Navy HSV Swift ligget ved turistskipskaia her i Trondheim (beklager litt dårlig bildekvalitet).

Bilde

 

 

Litt spesielt fartøy dette. Jeg fant en sak etter at skipet besøkte Sør Afrika for et par år tilbake, se link her. Her er det massevis av bilder.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jeg låner denne tråden.

 

Siden i går har US Navy HSV Swift ligget ved turistskipskaia her i Trondheim (beklager litt dårlig bildekvalitet).

Bilde

Litt spesielt fartøy dette. Jeg fant en sak etter at skipet besøkte Sør Afrika for et par år tilbake, se link her. Her er det massevis av bilder.

 

Brigg

Hvor mye knop skipet?? :confused:

At-le :blush:

Link to post
Share on other sites

Hvor mye knop skipet??

Sakset fra denne linken:

It is 98 metres long, 27 metres wide, weighs 1000 tons and only needs a 3.4 metre water depth to operate. It can carry 615 tons of people and equipment and has a 2670 sq metre cargo bay. It has a helicopter deck on top and has a storage hangar for two choppers.

 

It's four Ruston 20RK280 diesel engines enables it to cruise at 55+ km/h and achieve a maximum speed of 85+ km/h over a range of 6 500 kilometres.

 

Ved hjelp av Baatplassens utmerkede omregningskalkulator finner jeg at marsfart tilsvarer 30 knop og maksfart 46 knop. Aksjonsradius er 3500 nm. Ikke dårlig for et skip med lengde tett på 100 meter.

 

Brigg

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Samme som denne:

 

Bilde

 

Gikk fra New York til Southampton med snittfart 41.3 knop.

Har senere traffikert Aarhus-Kalundborg og Aarhus-Sjællands odde for Molslinien.

Skal fra April traffikere Kristiansand-Hanstholm for Masterferries.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...