Jump to content

Redaksjonelle tips til Båtens Verden

Vetle93

Recommended Posts

Kjære båtfolk!

Noen av dere kjenner kanskje til båtmagasinet Båtens Verden (www.b-v.no) fra før av - som lages av tre 17-åringer fra Fredrikstad, og utkommer fire ganger årlig. Vi ønsker å lage et godt båtblad som kan glede båtfolket - og derfor ønsker vi å høre hva dere ønsker å lese om i et båtmagasin, og tar den frihet å opprette en tråd her. Det er jo alltids interessant å høre hva andre er opptatt av.

Vi blir også veldig glade for konkrete tips, for eksempel om du har en spesiell/kul båt vi kan lage en sak på.

For å klare å lage et godt blad er vi også avhengige av å få med oss noen som er dyktige i faget. Jeg vil sette stor pris på å få kontakt med noen som kunne tenke seg å skrive en sak i hvert nummer som omhandler sine interesser, enten det er tekniske saker eller andre synspunkter.

Tusen hjertelig takk - og riktig god sommer!

Vetle Børresen, ans. red.

vetle@b-v.no

Jeg har sagt opp både båtmagasinet og båtliv, og sitter bare igjen med Båtens verden.

Jeg tegnet abbonnement hos dere på messen i starten.

Jeg syns dere har gjort en god jobb gutta !

Jeg savner mer stoff om bruktbåter i båtbladene, for det fenger menigmann, og er ofte innenfor rekkevidde for folk flest!

Hilsen Tom rør

Ett tips er jo å ta kontakt med Amalie36 her på BP og lage en artikkel på runaboat'en han bygget i fjor vinter. Han bor i Fredrikstad, så det bør jo være en smal sak.

Ett besøk hos gutta på Isegran for de som liker treseilere.

I Fredrikstad har dere også motorlaget Tøffe, som har over 250 gamle båtmotorer i sin samling. Holder til i den gamle slippen på Trosvikstranda.

"verftsbesøk" hos Hydrolift, SeaKing, Cormate, Gozzi og Goldfish er vel også mer eller mindre i "mopedavstand" for dere.

Da har dere noen innspill på ting dere finner i nærområdet men som har interesse ut over det lokale.

Jeg har abonnert på bladet en stund, og synes dere snart kan droppe å poengtere at bladet er laget av 17-åringer. Det står fint på egne ben og trenger ikke "sympati-stemmer" lenger. Stå på :thumbsup:

Skal inn å bestille 4-utgavers abonnoment...så kan jeg heller uttale meg etterpå. For helt ærlig så har ikke de "andre" bladene trigget meg til å verve meg selv...Men uansett, det jeg savner i andre båtblader er bla: Repotasjer fra "vanlige" folk, i "vanlige" båter..det kan være at en følger en familie igjennom en sessong, en uke, eller bare igjennom vårpussen. Det er lite interessant for meg å vite at Princess kommer med en ny båt på 162 meter,fot eller cm. og får 8 sider stoff om den båten...for å stikke fingeren i jorden, så kommer jeg vel ikke til å få råd til en slik en...Ikke at det ikke er lov å drømme..men det er jo stort sett det båtbladene oversvømmes av..."båtdrømmer"

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...