Jump to content

Hvor kjøper en diesel i Oslo på vinteren?


Stein-Erik

Recommended Posts

Noen som vet hvor en får tak i drivstoff på denne tiden av året.....?  Jeg kan jo ikke være den eneste som bruker båten om vinteren!SE

I drøbak er det vel fortsatt kortautomat? Fyllte der utenom sesongen for noen år tilbake.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg ser at du har seilbåt (etter bildet å dømme) Da bruker du vel ikke så fært mye diesel? Jeg gidder ikke å dra til Drøbak for å fylle, og jeg har gitt opp å finne en åpen stasjon om vinteren. Jeg har to 25 liters kanner. Fyller dem på en vanlig bensinstasjon og frakter dem i bilen. Jeg bruker ikke så mye at jeg gidder å rote rundt etter en stasjon som selger avgiftsfritt, men de finnes vel de også.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg ser at du har seilbåt (etter bildet å dømme) Da bruker du vel ikke så fært mye diesel? Jeg gidder ikke å dra til Drøbak for å fylle, og jeg har gitt opp å finne en åpen stasjon om vinteren. Jeg har to 25 liters kanner. Fyller dem på en vanlig bensinstasjon og frakter dem i bilen. Jeg bruker ikke så mye at jeg gidder å rote rundt etter en stasjon som selger avgiftsfritt, men de finnes vel de også.

Jeg tror HydroTexaco på Mosseveien serverer avgiftsfri diesel hvis du fyller på baksiden av stasjonen (men jeg kan huske feil...)

Link to post
Share on other sites

Men det hjelper ikke særlig om volumet er noe mer enn 20 liter...  Blir mange turer med jerry kanner....  Kommer til å bruke båten fremover, og har dermed jevnt behov for fylling.  Og den er jo litt tung å frakte til en vanlig bensinstasjon med sine 4-5 tonn......

 

Rart det ikke er steder i indre oslofjord!

 

SE

Link to post
Share on other sites

Men det hjelper ikke særlig om volumet er noe mer enn 20 liter...  Blir mange turer med jerry kanner....  

Noen ganger er det greit å ha liten dieseltank ombord. To kanner, og den er nesten full (60liters tank) :smiley: Skal du motre så mye da? Har du ikke seilbåt?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Hvor stor tank har du da Stein Erik ?

Trenger du mer enn noen få liter, kan en tilhenger med et fat på; gjøre nytten.

For; desverre er det et faktum at det ikke finnes noe sted i indre fjord som har diesel utenfor sesong.

 

Personlig ville jeg kjøpt 3 25 liters plastkanner, samt en hevert pumpe.

På brygga har vi flotte traller, trill kannene ut, fyll tanken.

Forutsetter dog at du har bil med plass / kapasitet til 75 kg i bagasjerommet.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...