Jump to content

Koblingsboks med terminaler for skrog og mast, hva er det (bilde)?


Sjøtunga

Recommended Posts

Noen som kan fortelle meg hva dette er? Den var oppskrudd ved el-sentralen i båten med avklipte ledninger da jeg overtok båten.

 

Øverst til høyre står "REPEATER". Til venstre under "HULL" står det ovenfra og nedover "red", "black", "high", "low", "LOG RANGE". Resten skulle være lesbart på bildet.

 

hvit_boks.jpg

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Jeg får ikke det til å rime med merkingen på printkortet, hifo.

Dessuten tviler jeg sterkt på at denne båten, en eldre 33' seilbåt, har hatt bauglyskaster montert.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Det må vel være en koblingsboks for en logg/kartplotter e.l.?

 

Det er tilkobling for giver fra skroget, som enten er logg eller ekkolodd?

Det er tilkobling for giver fra mast, som vel kan være vindmåler eller no?

 

Tipper kanskje på kombinasjonen logg og vindmåler....

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Det må vel være en koblingsboks for en logg/kartplotter e.l.?

Det var den tanken som slo meg også, og hvis det er riktig så inneholder den kanskje en NMEA 0183 multiplekser/repeater, og den er kan hende verneverdig?

 

Ingen som kjenner den igjen på utseendet? Det er baksida det er bilde av, altså det som ikke syntes da den var skrudd på veggen. Selve boksen er i hvit plast, og det står absolutt null og nix på den

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

inneholder den kanskje en NMEA 0183 multiplekser/repeater, og den er kan hende verneverdig?

Ved demontering av printkortet og nærmere inspeksjon må jeg konkludere med at det ikke er særlig verneverdig i og med at det ikke finnes spor av elektronikk på kortet. Det er kun en koblingsboks med en sikring for 12V. Printet ser dessuten nokså hjemmelaget ut...

 

Til de av dere som spør om hvorfor jeg ikke sjekket dette før jeg startet tråden, har jeg ikke noe godt svar... :headbang:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...