Jump to content

Koble opp batteri til evinrude 55hk fra 70-tallet


JRhansen

Recommended Posts

Jeg må bare bite det i meg at kunskapen om båtmotorer er 00000000...Så da spør jeg her før jeg ødelegger noe..Motoren må jo ha strøm!! Hvor i H""@@te kobler jeg inn batteriet?? at det ikke skal direkte inn på starteren har jeg fått med meg men hvor skal det da inn????? motoren er ifra 77 tror jeg...Så langt kan jeg tenke meg at jeg følger plussen ifra starteren og inn en"forgrenings boks"(eller hva det er)som går vidre ut til det elektriske på motoren..Er det der den skal laskes på?? :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

Link to post
Share on other sites

Pluss ledningen fra batteriet skal inn på undersiden av startreleet og videre fra oversiden på startreleet til starter.

Minus fra batteriet skal direkte til jord på motor, gjerne på den ene festeskruen på starteren.

 

Se tegning under.

 

På startreleet skal det gå ledning til tenningsnøkkel og tilbake til innslagskontakten hvis du forstod hva jeg mente.

Er det noe som er usikkert kan jeg kanskje ta bilde av min motor eller scanne koblings-skjema og sende det i pdf pr mail eller IM.

stroem_55hk.jpg

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

OK, hvis den kabelen allerede går til starteren, skal den til batteriet kobles på den store på toppen av startreleet.

Minuskabelen fra batteriet kobles til ene skruen som fester starteren i blokka.

 

Hvis det er til hjelp kan jeg scanne skjema fra boka hvor både koblingen og feilsøking/testing er godt forklart.

 

Send meg da din email enten her eller på IM, så sender jeg dette senere i ettermiddag

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...