WhiteShark226 Startet 31.Mai.2011 Del på Facebook Startet 31.Mai.2011 Hei, jeg og familen skal gå fra utenbords til innenbords. Vi ser på en 2005 modell Nimbus 300R. Båten er helt strøken, alt er som nytt! Men denne D-6 skal være noe tull med, stemmer det? Har du har noe tull med din D-6? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MajorAndy Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Dette er nok det emne, der er skrevet mest om her...du vil få alle svar - fra "Nej, aldrig i livet" til "Intet problem". Jeg har nu haft 3 stk D6'ere og ja, der har været problemer. Men listen er godt kendt nu og hvis du sikrer dig at de "kendte ting" er fixet på den båd, du tænker dig, så ville jeg ikke have haft betænkeligheder. Jeg købte trods alt båd for et år siden med TO D6'ere fra 04. Hvis du vil skræmmes fra vid og sans kan du jo læse denne tråd: https://baatplassen.no/i/topic/32015-troebbel-med-volvo-penta-d-serie/page__st__3630 Andy Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arimar Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 En av markedets beste dieselmotorer. Løp og kjøp! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Det er utvilsomt meget bra motorer. Det har vært mye om disse i media men statistikken sier at det forekommer feil og havarier på alle slags motorer, om disse er jevnt eller ujevnt fordelt er nok vanskelig å si. Be om dokumentasjon på det som har vært gjort, og snakk med en VP forhandler om de kan sjekke evt. modifikasjoner. Det er en sak om dieselinjektorer, her har VP kommet med forandringer underveis, men ifølge min VP forhandler (La-Sa Vækerø) er det ingen grunn til å skifte type injektorer. De aller fleste går med originale injektorer. Det er en mod. på en o-ring utenpå injektorene som skal ha blitt skiftet, sjekk det. Også har det kommet ny type sjøvannsfilterhus, men det er heller ikke noe problem hvis det ikke er lekkasje. Sikkert andre ting også, men dersom du bruker båt/motor riktig (iflg brukermanualen) har du ikke noe å bekymre deg for. Evt motorskade er dyrt uansett merke og jeg vil anbefale motorskadeforsikring. Lykke til med båtkjøp Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
taunus Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 (redigert) Det er i allefall en rå maskin, dersom alt virker. 950Nm dreimoment. Sjekk om det lekker olje fra den firkantede plata peilepinnen går inn i bunnpanna med. Ganske irriterende, fordi du må ha ut motor isåfall. Redigert 31.Mai.2011 av taunus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Power by Yanmar Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Jeg ville anbefale deg forsikring med motorskade. Ikke for at volvo er så dårlig,men da får du økonomisk hjelp hvis noe skulle skje. Jeg har en 2005 yanmar, og har motorskade. Selvføgelig Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Power by Yanmar Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Jeg ville anbefale deg forsikring med motorskade. Ikke for at volvo er så dårlig,men da får du økonomisk hjelp hvis noe skulle skje. Jeg har en 2005 yanmar, og har motorskade forsikring. Selvføgelig Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Christel III Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 I og med at dette er en 2005 modell vil jeg anta at den har gått noen hundre timer. De aller fleste D-6'ene som har hatt havari har gått dukken innen de første 150 driftstimene. Selv har jeg en D-6 og er strålende fornøyd. Jevn gange, og kraft så det holder Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Sjekk at servicer er fulgt og at den er godt vedlikeholdt. Er den det så kjøp i vei Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
WhiteShark226 Svart 1.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Hei, takk for noen tilbakemeldinger. Personen som har eid den, har en del cash og har brukt den som hyttebåt. Den er kunn gått 170 timer. Alt av servicer og reprasjoner har hvert gjordt av verksted, så alt er satt bort til profosjonelle. Noe som jeg ser på som en positiv ting. larsen123 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eureka Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 170 timer på 5 sesonger er jaggu ikke mye. Av og til er det jo slik at ting kan stå seg mere ihjel enn når det blir regelmessig brukt, uten at det skal ha noe å si i denne sammenheng. Det kan jo alltids være greit å gjøre seg noen tanker om hvordan eier håndterer motor under visningsturen. Er det: start opp og full gass ut på fjorden, deretter rett til kai og stenge ned maskinen med en gang, eller er det peile olje, sjekke sjøvannsfilter, starte opp, la den rusle litt, rolig gange ut på fjorden til tempen har kommet opp mot arbeidstemp, DERETTER gasspådrag. Etter turen, sige rolig inn mot kai, la turboen kjøle seg ned, la den gå litt på tomgang før motor stenges ned. Når du er på visning, flett inn noen sonderende spørsmål til selger om hva hans rutinger og bruksmønster har vært. Har selv en D6 310 fra 2006. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.