Jump to content

Hva skjedde med Windyklubben?

guddal

Recommended Posts

Vi er mange som har betalt iallefall så økonomien kan det vel ikke stå på... :confused:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

• 1 år senere...

Jeg har idag meilet med Ronnie som har stått for innbetalinger og i sin tid var en av to som startet windyklubben.com

Det er nok dessværre økonomien det står på.

Dersom han går halvannet år tilbake i tid er det tilsammen kunn 4 stk. av over 1000 medlemmer som har betalt for de to siste årene.

Ronnie er ikke lenger villig til å sponse siden.

Det ser defor dessværre mørkt ut for windyklubben.com dersom det ikke dukker opp noen nye ildskjeler eller interesenter som er villige til å betale for domenet.

Det er ikke mange som må til. Totalt så koster det i underkant av 2500.-kr i året for å holde klubben i drift. Når en som betalende medlem i klubben får 10 % rabatt ved kjøp av deler og utstyr hos Windy er det jo utrolig at det er så få som betaler den frivillige summen på kr. 200.- i året......

Jeg skulle gjerne sett at windyklubben .com fikk leve videre, men dette med betaling har vært oppe ved flere anledninger på klubben sine sider.

Når det ikke har lykkes der, har jeg problemer med å tro at folk som ikke er medlem i klubben vil betale for å holde den i live.

Baatplassen.no vil vel heller ikke se blitt på om en la ut kontonr. her for å tigge penger til en merkeklubb.........

Forumet koster en tusenlapp, webhotellet en 5-600, domenet en 5-600 ca.

Ja det er nok dårilg stilt. De to ildskjelene som startet klubben i sin tid har ikke Windy lenger, jeg tror heller ikke de har noen annen båt.

Det er derfor ikke så rart at de ikke lenger er aktive i klubben. En av disse to ildskjelene har likevel i flere år betalt overstående sum av egen lomme.

For fire fem år siden ga han beskjed om at det ville være uaktuelt å fortsette med det.

Vi prøvde da å få igang et spleiselag og oppfordret medlemmene til å betale inn 200.-KR i året for å drifte klubben......

Det har holdt klubben flytende fram til nå, men nå ser det altså ikke ut til å være liv laga lenger........ SYND da det er masse nyttig informasjon som ligger på sidene........

Er usikker på hva en slik klubbside egentlig er ment å bli brukt til.

Som et alternativ, går an å bruke en blogg her på baatplassen?

Koster ingen ting og bruker samme metode som forumet for å skrive innlegg, poste bilder etc

Det som ofte tar knekken på slike klubbsider er at initiativtageren enten går lei eller selger Windy'en og kjøper Princess istedet. Da kan siden forsvinne over natten.

Om innholdet ligger som en blogg her på BP blir intet borte og en annen kan overta.

Jeg ser at jeg har lagt den første tusenlappen sammen med de neste beløpene 600 ganger to og så rundet opp til nærmeste 500. Derav beløpet 2500.- informasjon om kostnad skal nok være to ganger 5-600 tilsammen ca. 1000.- kr i året.....

Jeg vet at windyklubben.com hadde domenet sitt et annet sted som var billigere tidligere.

Der var det ustabilitet og en del tull, det blei derfor besluttet å flytte domenet til et annet sted med mer kapasitet som skulle være stabilt. Dette forstod jeg kostet noe mer........Jeg må tilstå at dette er ting jeg ikke har peiling på, da jeg ikke er noen datamann.

Dersom jeg hadde vært det, ville det nå vært meg som satt med avgjørelsen om å legge ned klubben. Jeg har ved flere anledninger blitt tilbudt jobben som admin. Men har takket nei, da kunnskap rundt data ikke strekker til.

Hvor kommer egentlig beløpet kr 200 fra ? Det er jo forsåvidt et beskjedent beløp men hvis det skal være noen aktivitet der så må det jo nødvendigvis være minst 50-100 (betalende) medlemmer.

Det er vel noen tusen Windy i Norge vil jeg tro, selv om ikke alle eiere er interessert i å delta på eget forum/klubb.

Om beløpet ble satt til kr 100 så er det nærmest en symbolsk sum som ville få flere til å betale, og kostnaden med domenet osv. vil jo uansett dekkes mangedobbelt.

Jeg har betalt et par ganger, men har dessverre ikke hatt min Windy i drift på altfor mange år så jeg vil helst ikke betale så mye over så mange år, siden jeg har en annen båt jeg bruker.

Det er jo uansett ikke i direkte konkurranse med baatplassen, da det er her den generelle ekspertisen og båtmiljøet er.

Men alle "edle" merkenavn med respekt for seg selv har jo en merkeklubb på nett for å dyrke og pleie sin identitet uten innblanding fra kreti og pleti :smiley:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)

Snakket nå med Ronnie på tlf.

Windyklubben.com vil som sakt bli åpnet igjenn. :yesnod:

Det vil nå kun være betalende medlemmer som får tilgang til sidene. Beløpet som skal betales for tilgang/medlemskap er kr.100.- for 3år........altså ca. 33.-kr året.

Dersom ikke Windy i det siste har bestemt noe annet, opplyser jeg, at du som betalende medlem i windyklubben.com får 10% rabatt på kjøp av varer.......

• 1 år senere...

Det er postet der inne den siste uka, så det er ikke helt dødt. Bare nesten.

Our users have posted 7,172 Posts in 984 Topics in 6 Forum(s)
Last Post, 05 Jun 2014 at 14:16 By Svenning
We have 1,276 Forum Members

Redigert av teerex (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...