Flistrar Startet 31.Mai.2011 Del på Facebook Startet 31.Mai.2011 God kveld venner i havna Familien har hatt drøftinger over en lengre periode. Vi har utarbeidet en liste over gode båtnavn. Til slutt sto vi igjen med: 1. Nautilus 2. Moskelosken Far i huset drev intens lobbyvirksomhet for å presse gjennom navnet Moskelosken. Men, dette ble saftig nedstemt av samtlige, spesielt sønn på 10... Dermed heter båten Nautilus (som sikkert 300 andre i Norge ). Skuta er en Skibsplast 655 fra 2003. Nå trenger jeg hint og tips fra erfarne båtfolk. Hvordan skriver jeg navnet på båten? Er det maling og sjablong som er tingen? Fins der klistermerker el. som gjør dette stilig? Tar gjerne i mot tips på hvor evt. saker kan kjøpes. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Kontakt nærmeste reklamebyrå, de fleste lager selvklebende skilt med akkurat den font og størrelse du vil, koster ikke stort heller F.eks slik: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Salt Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 hvis du har en stødig hånd tegner du omrisset av bokstavene på skroget og maler det med bengalac... men det finnes firmaer som lager navnet ferdig for deg og monterer det på en monteringsfolie, så du "bare" (!!) kan montere det på de stedene du vil ha det. Google etter "båtnavn" f eks - men her er en av leverandørene. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lazy Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Du må ikke finne på å male eller tegne på båten !!!!!! Kan jo være at du ikke skal ha båten de neste 100 årene og da kan det jo være at neste eier ikke synes navnet er like kult og gjerne vil fjerne det. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Kan jo være at du ikke skal ha båten de neste 100 årene og da kan det jo være at neste eier ikke synes navnet er like kult og gjerne vil fjerne det. høh, jeg har malt navnet med bengalac i fjorten år, ny eier har fjernet det uten at det er spor. (men: det var på hvit skipsmaling, da...) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
REM Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Vi beholdt navnet "Escada" da vi anskaffet nybåten i fjor høst. Navnet er skrevet for hånd av vår eldste sønn som har ADHD. Jeg tok papiret han skrev på og scannet inn en PDF som jeg sendte til et firma i Trondheim som driver med denslags. Jeg fikk en stor kopi som jeg satte akter og to mindre som passet på sidene. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lyspære Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Mulig disse kan hjelpe deg http://autosign.no/shop/index.php?main_page=index&cPath=21_106 Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Rem, du får skryte til din sønn! Jeg synes måten navnet var skrevet på, virket tøft og stilig. Kunne fort kostet noen kroner og fått det designet hos et desingstudio... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
REM Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Ja, ikke sant. Svært så stilig synes vi det ble, og så betyr det mye for oss da at det er Simen med sin spesielle håndskrift som har skrevet det. Skryt har han fått allerede. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Jeg var på en cabincruiser i høst, og der sto det "lenika" på en treplate. De hadde skjært ut bokstavene i gummi, limt dem fast i treplata, og sandblåst rundt. Det var stilig. Men det hadde nok sett rart ut med en treplate på en sånn båt du har, syns nå jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 (redigert) Jeg bestilte navn på folie hos Profila i Trondheim. Raskt, rimelig, enkelt og pent Redigert 1.Juni.2011 av Baywatch (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Fikk mine herfra:http://www.lrdesign.se/ Billig og bra Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Vil vel også anbefale å få folieskåret navnet til en såpass ny båt. Her er imidlertid et bilde av sjablonmalt navn, en metode jeg bruker til jollene, og for å merke seilsekker og utstyr på de andre båtene: Det er anvendt en "Stencil"-font, som jeg har manipulert i et vectorbasert program, printet ut og brukt som skjæreunderlag. Folien er skåret i en spesiel sjablonfolie, med skalpell. Viktig å spraye undersiden med spraylim, samt å "dytte" malingen på med liten svamp. Om man ikke vil / kan skaffe font og bearbeide digitalt, vil et billedsøk i Google på "stencil" gi mye treff. Så kan man printe ut og klippe og lime. Forøvrig kan man også få skåret sjabloner på samme steder som gjør foliebokstaver, forutsatt at de har riktig folie inne. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 21.April.2012 Del på Facebook Svart 21.April.2012 Drar opp denne igjen jeg! Jeg ser en del på båter,vi er fornøyde med den vi har men har bestemt oss for en større båt når tiden er riktig!Det kan være om 3 mnd eller 3 år.... Uansett det jeg ser er at veldig mange har skrivd navnet på båten sin,Jeg har sett en del av disse blitt fjrnet og det ser ikke pent ut,derfor luker jeg ut alle båter som har påskrivd navn! Jeg kunne aldri tenkt meg og lakkere navnet på båten på skroget mtp videresalg! Men jeg ser noen nevner her at det er lett og fjerne uten varige merker men det er motsatt av hva jeg har erfart. Jeg syntes det er synd da veldig mange av båten som blir luket ut er veldig flotte,men er det noen som har tips på hvordan eventuelt fjerne det uten varige merker da?Synd og la drømmebåten gå forbi pga feil navn Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
M/S AIOLOS Svart 22.April.2012 Del på Facebook Svart 22.April.2012 Jeg synes det er det beste å få laget navnet hos reklamebyrå, det er jo tross alt bare en liten utgift i forhold til alle de andre ved å ha båt Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 22.April.2012 Del på Facebook Svart 22.April.2012 1335042972[/url]' post='1279464']Jeg kunne aldri tenkt meg og lakkere navnet på båten på skroget mtp videresalg!Men jeg ser noen nevner her at det er lett og fjerne uten varige merker men det er motsatt av hva jeg har erfart. Jeg syntes det er synd da veldig mange av båten som blir luket ut er veldig flotte,men er det noen som har tips på hvordan eventuelt fjerne det uten varige merker da?Synd og la drømmebåten gå forbi pga feil navn Er det snakk om foliebokstaver, lar disse seg lett fjerne ved bruk av varmluftpistol på lav varme eller hårføner. På mørke skrog kan det imidlertid være et problem ved at fargen rundt har blitt bleknet / matt, mens folien har beskyttet gelcoaten bak. Dette jevner seg vel ut med tiden, og jeg synes det er trist om dette fører til at man ikke påfører navn på båten. Synlig navn er jo ikke bare en trivselsfaktor, men er både praktisk og kan i en viss grad ha noe med sikkerhet å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 22.April.2012 Del på Facebook Svart 22.April.2012 Ref Sofaseileren: Er det snakk om foliebokstaver, lar disse seg lett fjerne ved bruk av varmluftpistol på lav varme eller hårføner. På mørke skrog kan det imidlertid være et problem ved at fargen rundt har blitt bleknet / matt, mens folien har beskyttet gelcoaten bak. Dette jevner seg vel ut med tiden, og jeg synes det er trist om dette fører til at man ikke påfører navn på båten. Problemet finns även med vita båtar. Kanske lite beroende på gelcoaten, men spåren efter gammalt namn eller hjemmehavn går 'aldrig' bort helt. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 22.April.2012 Del på Facebook Svart 22.April.2012 Drømmebåten er ikke så lett å finne at måten navnet er skrevet på vil være det minste avgjørende. Der finnes alltid en løsning på det problemet... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Kimber08 Svart 24.April.2012 Del på Facebook Svart 24.April.2012 Kjøpte båt i fjor høst med et navn vi ikke ville ha videre. Var monteringsfolie og ikke noe problem og fjerne med en hårføner og polere godt til slutt. Brukte Mesterreklame i Skien for å bestille nytt navn med den fonten vi ønsket. Raskt og billig Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 Denne http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=34506469 kunne kanskje hatt en heldigere utforming av navn, med tanke på videresalg.... ( se siste bilde...) Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 25.April.2012 Del på Facebook Svart 25.April.2012 vi har tenkt å prøve denne http://www.bokstavbutikken.no/display.aspx?menuid=10201&prodid=5878 Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
MaSa Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Stjeler denne jeg. Skal få navn på båten nå. Vært i kontakt med lys ide som har sendt noen forslag til meg nå! Hvem ser best ut? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Pequod Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Likte den nede til høyre best! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Olepo Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Øverst til høyre . Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Er de to jeg har hengt meg opp i selv. Kona får ikke helt bestemt seg. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.