Jump to content

Båttur Trondheim - Stryn, for å stå på ski


Quaoar

Recommended Posts

Hadde til nå min tøffeste båttur sist helg. Jeg og noen kompiser, bestemte oss for å dra til Stryn for å få med oss åpningshelgen på sommerskisenteret der.

Turen ble tøff på flere måter... Krysset blant annet Stad i 4-5 meter bølger og opp mot 13 m/s nord-øst, midt på natten. Satte personlig fartsrekord, Ålesund - Trondheim på 3t 15m. Stryn - Trondheim, gikk på 6t 30m.

Alt i alt, en ekstremt minneverdig tur!

Erfaring å ta med seg videre, skal man krysse Stad / Hustadvika, så kan det være greit å ha noen ekstra dager å ta av :giggle:

 

Goldfish 29 - beste turbåten som noen sinne er laget? :confused:

Tenker da på rekkevidde, drivstofforbruk, hastighet, sjøegenskaper, sikkerhet (i forhold til høy sjø/kantring).

 

 

Timelaps video:

 

Liten artikkel:

http://www.skiinfo.no/Nyheter-104-no.jhtml?a=169507

Link to post
Share on other sites

Skal si du har tempo i båtbruken din. Nå vet jeg hva jeg skal svare seilerne når de hevder vi stresser som marsjer så vidt over 20 knop.

 

Hvordan gjør du det for å lage en slik video? Det ser ut som om du har fastmontert kamera bak på targabøylen. Tar dette opp video, eller er det stillbilder med fast invervall?

 

Ellers burde du kanskje vurdere å montere en skiboks på båten :smiley:

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

andersb, på fredag var det temmelig bra vær, men veldig varmt. Førte til våt snø og dårlig glid. På lørdag var det veldig bra. Men begynt å blåse så mye at de måtte stenge heisen ut på dagen. Og bre-heisen var ikke satt i drift. Hadde vært storm der frem til og med onsdag.

Skal tilbake dit neste helg, men da med bil :)

 

Skiboks hadde vært veldig tøft! :giggle:

 

Videoen ble laget av å sette sammen stillbilder, tatt av en GoPro HD som er fastmontert på targa-bøylen. Nå ble det ikke helt slik jeg ønsket. Trodde jeg hadde stilt inn 16:9 format, men viser seg at det ikke går. Videre så viser batteriet "ok", helt til det er dødt. Så ble litt mange glipper i bildetakingen. Skal kjøpe ekstra batteri-pakke, så varer det litt lenger. Satte sammen bildene i Final Cut Pro.

Link to post
Share on other sites

Samme erfaring hva batteri angår, bruker både countour og gopro på ski, og synes det er litt sånn.. oi der var vi tomme ja. Tror jeg så kit for ekstern strøm inn, selv med vanntett hus.

 

Tar du turen sørover i slutten av juli? kan møte deg uttaskjærs utenfor kragerø og stå klar med sjampisen og piker når vi kommer til land ;)

 

Kjørte forøvrig fra en slik d-max 29 nå i oslofjorden, han var superhappy da han passerte meg i ca 53-55knuter, men ikke så veldig glad når jeg hadde dratt den rolig opp i hastighet og dro forbi i 60-61 :p hjelper med 2xd-max ;)

Link to post
Share on other sites

Drit i båtturen, vi må vite det viktige :lipseal::wink: hva kjører dere på av skiutstyr og hvor kjørte dere?

 

Jeg har sett en targa 23 med skiboks. Og radar montert oppå skiboksen :smiley:

Utrolig kul video og opplegg dette her!. Er jo en drøm å kombinere verdens to beste naturaktiviteter på en slik måte. Legger ved et par bilder fra vår sesongavslutning på ski.

 

 

55a59f46-1fd5-149e.jpg

 

55a59f46-1fff-c2f8.jpg

 

55a59f46-2019-bf0e.jpg

 

55a59f46-2028-326e.jpg

Hjemturen, 4 vannjeter som skummer litt

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

stilig.. vi hadde med oss slikt kamera ifm dykketur til frankrike i fjor, og det tåler mye og gir knallbra bilder..

 

ser det koster rundt 1500,- spenn i usa og 3700 her hjemme.. bare må nok ha et slikt kamera.. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Tøffe bilder, bitteliten! Hvor er de tatt?

Når det gjelder utstyr og hvor vi var, så var det nok litt begrenset på denne turen. I og med at vi ikke ante om vi kom frem osv., ble det til for min del, at jeg bare tok med noen passelig brede og velbrukte twin-tip ski. Møtte på kjente i Stryn og de var på toppturer hver dag. Jeg er ikke helt der enda, brukt alt for mye tid i parken siste sesongen. Men nettopp kjøpt noen ski med rando-bindinger, så blir vel mer toppturer til neste sesong.

 

 

andersb, jeg hadde blitt så grinete om noen hadde rast fra meg på sjøen :giggle:

Det har jeg faktisk enda ikke opplevd langs trøndelagskysten. Møtte på noen i en Hydrolift C-27, men jeg kjørte fra. Ligger et par Nor-Tech SuperCat her, men de blir ikke brukt så mye :rolleyes: Det koster litt å holde et par tusen HK i drift... :lipseal:

Det hadde vært noe! Hadde vært en fin 2 til 3-dagers tur, å forsøke å komme seg til Kragerø. Mulig satt av litt flere dager nedover, å kunne dratt innom forskjellige steder på veien ned.

Redigert av Quaoar (see edit history)

Link to post
Share on other sites

topptur/rando synes jeg i de fleste tilfeller blir nedtur, heliskiing, krysse langt fra heis, eller snøscooter er mine favoritter, jeg er vel litt lat, men har så dårlig erfaring, suger å gå en hel dag opp, bare for å kjøre ned i sine egne spor.

 

Beste opplevelsen var 1,5 meter pudder i Laub (engelberg) tiiiiiiidlig om morgenen før partysvenskene ødela alt.

Link to post
Share on other sites

Så ganske deilig ut med en rå båttur nedover kysten, åsså i bakken:) ble det afterski til slutt også??;)

 

neste gang burde du vel prøve å ha en på vannski bak på turen ned til stryn??^^

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...