Jump to content

Ukjent seilbåt, hvilken produsent?


UglyDuckling

Recommended Posts

Jeg har en båt som ingen ser ut til å kunne identifisere. Det er ikke helt populært hos forsikringsselskapene har jeg merket. Så hvis noen kunne hjelpe meg med å identifisere denne hadde jeg blitt glad. Den har ingen merker og tidligere oppføring i båtregistrene er slettet. Tidligere eier hadde blitt fortalt at den skulle være selvstøpt, men jeg er ikke helt sikker siden båtforeningen min har en av samme type (som heller ingen vet noe om).

 

Slik ser den ut:

 

10726058.b091996a.500.jpg

 

Vindu og luke er ikke original type.

Link to post
Share on other sites

Fantastisk! Det ser ut til at du har helt rett :)

Mesteparten av detaljene stemmer og etter hva jeg kan se må den være laget før 1968. Vet du hvor skrognummeret skulle vært? Jeg ser wikipedia refererer til skrognummer på den første Mariner 2+2 så de må jo ha brukt numerering før det også. Det ser ut til at skrognummeret passer inn i rekken med class numbers som er gjengitt her og vil da kunne angi produksjonsåret.

 

Tusen takk for identifisering.

Link to post
Share on other sites

Oi! Selco, det var uventet. Men om den er norskprodusert kan det forklare hvorfor det finnes to bare i min forening. Nå er jeg spent på om jeg får respons fra det andre forumet, han så ut til å ha god oversikt over Selcobåter.

 

Tusen takk for enda et fantastisk nytt spor :) Dette blir stadig mer artig å finne ut av.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...