Jump to content

Saltsyre i septikken


bayliners

Recommended Posts

Heisan folkens har lest om at en kan bruke saltsyre for å rense slanger og septikktank med saltsyre.

Kan jeg tømme dette i doskålen og deretter pummpe det videre til il septikktanken ?

hvor lenge må det ligge i tanken før jeg pumper det videre i sjøen

ps. Ha en fin fridag i morgen folkens :flag_bp:

Mvh Jan

Redigert av bayliners (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den er av plast

Ok

 

Vet jo at saltsyre tar kalk godt, bruker det selv for og få vekk kalkutslag på natursteinsmuren rundt huset.

Sjekk hvertfall at det ikke er aluminiumsdeler i pumpa på dassen eller i resten av kloakksystemet.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor bruke saltsyre?

 

35% edikk renser slanger og tank.

 

Hell noe eddik ned i potta,gjør ikke noe om det er vann der. Pump så det ligger i slangene. Etter en times tid kan du pumpe det ned i tanken.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har god røynsle med saltsyre i septiktank. Tømte to liter i tanken min i fjor for å løyse opp kalk. Det bobla og brusa godt i tanken, og etterpå var han ikkje lenger tett... No problem så lenge det er plast og syrefast.

Eddik har liten eller ingen effekt på etablert kalk. Men kanskje ein viss forebyggande effekt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...