bayliners Startet 1.Juni.2011 Del på Facebook Startet 1.Juni.2011 (redigert) Heisan folkens har lest om at en kan bruke saltsyre for å rense slanger og septikktank med saltsyre. Kan jeg tømme dette i doskålen og deretter pummpe det videre til il septikktanken ? hvor lenge må det ligge i tanken før jeg pumper det videre i sjøen ps. Ha en fin fridag i morgen folkens Mvh Jan Redigert 1.Juni.2011 av bayliners (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Har du septiktank av aluminium må du IKKE gjøre det, saltsyre spiser aluminium. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
bayliners Svart 1.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Den er av plast Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Den er av plast Ok Vet jo at saltsyre tar kalk godt, bruker det selv for og få vekk kalkutslag på natursteinsmuren rundt huset. Sjekk hvertfall at det ikke er aluminiumsdeler i pumpa på dassen eller i resten av kloakksystemet. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Mariell Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Hvorfor bruke saltsyre? 35% edikk renser slanger og tank. Hell noe eddik ned i potta,gjør ikke noe om det er vann der. Pump så det ligger i slangene. Etter en times tid kan du pumpe det ned i tanken. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
S/Y Emma Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Har god røynsle med saltsyre i septiktank. Tømte to liter i tanken min i fjor for å løyse opp kalk. Det bobla og brusa godt i tanken, og etterpå var han ikkje lenger tett... No problem så lenge det er plast og syrefast. Eddik har liten eller ingen effekt på etablert kalk. Men kanskje ein viss forebyggande effekt. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.