jsw Startet 2.Juni.2011 Del på Facebook Startet 2.Juni.2011 På Drivstoffbørsen står det følgende for stasjonen i Herføllrenna: De selger fyringsolje - dvs ganske feit diesel. Prisen er gunstig - vel den beste her i området - men hvilken innvirkning har dette evt på min motor (forøvrig en VP KAD43P)?? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Åsabu Svart 2.Juni.2011 Del på Facebook Svart 2.Juni.2011 Tror ikke det har så mye å si. Fyringsolje og diesel går omtrent ut på det samme. men sjekk med et motorverksted. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 2.Juni.2011 Del på Facebook Svart 2.Juni.2011 Er de rimligere enn Glommenbunkers ved Nøkeldypet i Fr.Stad? 26.05.2011 9,15 - 30 øre i BP, vimpel rabatt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
TPBS-277 Svart 2.Juni.2011 Del på Facebook Svart 2.Juni.2011 Fyrings olje og farget sommer diesel er nøyaktig det samme stoffet men med forsjellige navn og pris. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 2.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2011 Da er jeg beroliget - bare å fortsette å fylle Er de rimligere enn Glommenbunkers ved Nøkeldypet i Fr.Stad? 26.05.2011 9,15 - 30 øre i BP, vimpel rabatt. Prisen for i år er ikke oppdatert, men som du sier - Glommenbunkers ser ut til å ta førsteplassen! Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Kalle74 Svart 2.Juni.2011 Del på Facebook Svart 2.Juni.2011 (redigert) Så vidt jeg kan lese meg til på hjemmesidene til Statoil, Shell ol. så er det tillsetningsstoffer i diesel for båt/bil/landbruk som hindrer rust, svovelavleiringer i dyser og beskytter motoren. Det er også forskjell på energien de avgir. 1l fyringsolje avgir 9.50Kw 1l diesel avgir 10.10Kw Så helt likt er det vel ikke. Redigert 2.Juni.2011 av Kalle74 (see edit history) Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Christel III Svart 3.Juni.2011 Del på Facebook Svart 3.Juni.2011 Ifølge en som selger diesel, er det kommet krav om at avgiftsfri båtdielsel ikke skal inneholde mer enn 10ppm svovel. Dette kravet gjelder ikke fyringsolje. Han sier videre at fyringsoljen er litt fetere, og dermed smører bedre. Han anbefalte å bruke et tilsetningsstoff på den nye båtdieselen for å opprettholde kvaliteten. Avgiftene på båtdiesel er også høyere enn på fyringsolje. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.