masajo Startet 3.Juni.2011 Del på Facebook Startet 3.Juni.2011 Er det noen der ute som har noen formeninger om den ene eller den andre ? Benetauen er vel litt rimeligere enn Askeladden, får man mere for pengene eller er det slik at kvalitet koster ? Jeg er veldig i tvil. Sitér dette innlegget Link to post
FredrikW Svart 3.Juni.2011 Del på Facebook Svart 3.Juni.2011 Jeg har vært ombord i begge båtene flere ganger, og syntes egentlig den største forskjellen er at Beneteau Antares 680 ikke har toalettrom. Antaresen er også endel lettere en P66 Weekend (ca.500 kilo tror jeg), så den krever noe mindre motorkraft. I tillegg syntes jeg at Antaresen gir et litt mer "Plastic-fantastic"-inntrykk enn P66, men det er ikke sikkert at alle er enige i dét. At det er noen store forskjeller i kvalitet har jeg lite tro på. Beneteau lager gode båter. Vi har selv kommet frem til at det enten blir P66 Weekend eller Antares 750 når vi bytter båt neste gang. Grunnen til at vi ikke vurderer 680 er kun at vi har satt eget toalettrom som et absolutt krav. Hvis toalettrom ikke var viktig hadde jeg nok valgt Antares 680, siden jeg ikke helt syntes at prisdiffen mellom den og P66 kan forsvares. Sitér dette innlegget Link to post
masajo Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Ja jeg har sett at med nødvendig utstyr blir Askeladden ganske dyr i forhold til Antares 680. Tror de tar seg godt betalt for Askeladden navnet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.