primusmotor Startet 4.Juni.2011 Del på Facebook Startet 4.Juni.2011 Hallo, har ett spørsmål angående bruk av flexkobling mellom gir og propellaksling: Man fjerner jo kontakten med "jord" med denne, er dette en fordel, eller må man ordne kontakt mellom disse punktene?? takk for svar båtfolk:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bømlo Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Synes det er en stor fordel å fjerne jording gjennom aksling og propell. Jeg ønsker ikke at propellen skal fungere som anode. Monterte ei lita Glomex "dynaplate". Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
primusmotor Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Trenger man sink på propellen når man ikke har kontakt med jord i båten da? Ser jo propellhylsen og stevnlageret har jo ikke kontakt med noe, og den tærer jo heller ikke, eller tar jeg feil?? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bømlo Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 (redigert) Jeg ville hatt sink på aksling eller propell. Selv om disse ikke er i kontakt med noe annet så er de laget av forskjellige materialer. Billig "forsikring". Redigert 4.Juni.2011 av Bømlo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.