Jump to content

VP BB170, veldig slark i kapsel som viftereima ligger på


bladfyken

Recommended Posts

Hei. Har fått en ulyd i motoren. Når jeg sjekker etter så er det veldig slark i det jeg tror er en type kapsel til veivakselen som viftereima ligger på. Den til venstre på bildet som reima glir rundt. De fire skruene er helt fast, men det er mye slark i selve koppen. Men har så lite peiling på motor at jeg får spørre folket her inne hva det kan være og hva jeg eventuelt må gjøre. Tar ikke sjansen på å skru før jeg får noen gode råd:-)

 

Motoren er en Volvo Penta B30, BB170 er vel riktig betegnelse, fast aksel. Sitter i en Fjord 27.

 

På forhånd takk for tips og råd:-)

 

problem.jpg

Link to post
Share on other sites

Det er da ikke veivakselen det, det er vannpumpa! Om du har slark her så trenger du ny vannpumpe. Eller sirkulasjonspumpe om du vil. Sjøvannspumpa er den i messing litt under til høyre. Veivakselen sitter helt nederst, den som nederste reimskive sitter på...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Dety hender at stussene er forskjellig utformet på båtversjon, avhengig av hvordan den er koplet til varmeveksler. Hvordan det er med denne notoen aner jeg ikke. Skru av den gamle pumpa og ta den med deg, så ser du fort om de er like eller ei.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...