bladfyken Startet 4.Juni.2011 Del på Facebook Startet 4.Juni.2011 Hei. Har fått en ulyd i motoren. Når jeg sjekker etter så er det veldig slark i det jeg tror er en type kapsel til veivakselen som viftereima ligger på. Den til venstre på bildet som reima glir rundt. De fire skruene er helt fast, men det er mye slark i selve koppen. Men har så lite peiling på motor at jeg får spørre folket her inne hva det kan være og hva jeg eventuelt må gjøre. Tar ikke sjansen på å skru før jeg får noen gode råd:-) Motoren er en Volvo Penta B30, BB170 er vel riktig betegnelse, fast aksel. Sitter i en Fjord 27. På forhånd takk for tips og råd:-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 (redigert) Det er da ikke veivakselen det, det er vannpumpa! Om du har slark her så trenger du ny vannpumpe. Eller sirkulasjonspumpe om du vil. Sjøvannspumpa er den i messing litt under til høyre. Veivakselen sitter helt nederst, den som nederste reimskive sitter på... Redigert 4.Juni.2011 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bladfyken Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Mange takk skal du ha Index. Da er jeg blitt en smule klokere i dag også, og sikkert noen lapper fattigere;p Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 5.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 Regner med at man kan bruke en vannpumpe til denne motoren som egentlig er bilmodell. Vil tippe det er rimeligere enn å kjøpre "båtmodell" av vannpumpa. Hvis det ikke er noe som gjør at det må være en "båtmodell" vannpumpe da... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Juni.2011 Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 Dety hender at stussene er forskjellig utformet på båtversjon, avhengig av hvordan den er koplet til varmeveksler. Hvordan det er med denne notoen aner jeg ikke. Skru av den gamle pumpa og ta den med deg, så ser du fort om de er like eller ei. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.