Jump to content

Oppfrisking av Pioner 13fot


Lykken VI

Recommended Posts

Her er en gammel Pioner 13foting kommet hjem til ny stolt 12årig eier.

Har begynt rengjøring med vaskemiddel og høytrykkspyler, før vi begynte å ta bilder. Nokså rufsete, defekt sete, slitte "dratau" og lys rosa farge.

imag0089.jpg

 

imag0091.jpg

 

 

 

Her er det smøring av Owatrol Polytrol, noe som faktisk holder det reklamen lover! Se forskjellen :yesnod:

imag0092.jpg

 

 

 

Flittig eier pusser og gnukker til den store gullmedalje.

 

imag0104.jpg

 

 

Her han laget seg baktoft av tykke terrasebord, tilpasset feste på fiskehjul til hullet i åregaffelen og nyinnkjøpte årer med forbokstavene innbrent...

Båtmotor: 4hk Evnrude, veteran (alder ?) Forgasser renset og skiftet innbygd bensintank etc.

Mange lærerike arbeidstimer er nedlagt, litt veiledning fra far, men 90% egeninnsats.

Alt må være bra til sjøsettinga. :yesnod:

 

imag0106.jpg

 

 

 

Sjøsatt og fornøyd båteier :sailing:

imag0107.jpg

 

 

Her er vel gullmedaljen oppnådd.

Klar for :fishing:

Lykkeligere båteier finnes kansje ikke....

 

imag0111.jpg

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Link to post
Share on other sites

Flotte greier :thumbsup: ikke så dum de båtene der, trenger minimalt med vedlikehold og er mere egnet for røft ungdomsbruk en glassfiber.

 

min første båt var faktisk en maken 8 ft pioner, husker jeg var plaget med lekkasje i dobbelbunnen men ellers var båten topp den :giggle: Jeg rodde vel i over et år jeg med denne og hjemmesnekrede årer,hehe. stå på, god jobbet :thumbsup:

KNS MEDLEM

Link to post
Share on other sites

Perfekt båt til krabbelysing. :) Flott båt! :)

 

Ta med sønnen på krabbelysing om dere ikke har vært på det før. :)

 

 

Er enig i at det er en flott båt, og så stødig. Det må bare oppleves. I dag var han ute ett par timer sammen med en jevnaldrende og :fishing: :fishing: :fishing: :fishing: :fishing: :fishing: :fishing: :fishing:

 

Krabbelysing... er ikke helt sikker på hvordan dete fungerer da jeg ikke har prøvd det. Kansje du kan forklare det ?

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...