Jump to content

Suzuki DF15: Turtallet øker når den settes i gir uten å gi speed.


BowFreak84

Recommended Posts

Har ett lite merkelig fenomen jeg ikke helt skjønner. En Suzuki DF15 som sviver veldig greit i fri, både på tomgang og full speed. Når jeg setter motoren i gir enten fremover eller revers, så går turtallet opp en del uten at jeg gir speed. Jeg har kikket for å se om noe av gir mekanismen kommer borti speeden, men jeg kan ikke se at den gjør det noen plass.

 

Er det noen som har vært borti dette før? eller vet hva det kan være som gjør det?

Link to post
Share on other sites

Har feilsøkt litt mer nå, og fant ut at den suger falsk luft mellom forgasser og manifoil. Kan det være dette som er grunnen?

 

Har uansett ikke pakningspapir i heimen, så får vente til mandag så sant ingen jeg kjenner har noe slikt...

Link to post
Share on other sites

Jeg sliter med det samme på min DF15.

Her skyldes det spenn i kontrollerkablene som overfører "sidekrefter" til gir og gass hendlene under skjørtet.

Se om det er det samme problemet på din.

 

Helt ærlig så liker jeg ikke løsningen her i det hele tatt.

Min er også grov på håndgassen opp til ca 2500 omdr (men starter og går år etter år med lite stell :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...