Jump to content

Kalibrering av tankmåleren i båten?


Ulv I

Recommended Posts

Hei,

 

Hvordan calibrerer jeg tankmåleren min i båten, måleren i smartcraft systemet viste at det var bare 30 liter igjen på tanken og jeg fylte full tank gikk det bare på 200 liter, i 300 liters tank, og da viste den ikke helt full på viseren heller.. den steg sakte oppover liter for liter men aldri helt opp til full..

trenger nok en kalibrering, men vet ikke helt hvordan jeg går frem for å calibrere systemet, noen som har gjort dette tidligere?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

SC1000 instrumentet som originalt følger med motoren?

 

Fant denne, som jeg syntes er bedre en den som originalt følger med. Den forklarer også hvordan sette opp motor 1 og 2, noe ikke original brosjyren gjør.

PDF side 70 (side 3-19) forklarer de forskjellige måtene på et SC1000.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Hei Ulv,

Jeg måtte skru ut giveren for å få kalibrert den. Ble bedre men ikke nøyaktig. Giveren går ikke helt til bunnen av tanken min så er vel en 30 liter igjen på tanken som ikke måles. (145L tank.)

Når jeg har brukt 100L begynner jeg å føle at tanken er bunnskrapt men det er jo ikke riktig.

Når viser jo Smartcraft forbrukt drivstoff så jeg vet hva som er igjen, men måleren viser for lite....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...