Jump to content

Klar eller sotet vindskjerm?


Sinus_nor

Recommended Posts

Har kjøpt ny 15 fot skjærgårdsjeep (HR465), men fikk den levert med sotet vindskjerm.

Avtalen var at båten skulle leveres med klar skjerm. Marinaen kunne ikke gi meg den da, men avtalte at jeg kunne bytte om ca. 3 uker. Da ville de få inn nye klare skjermer.

 

Har lest mange tester av skjærdgårdsjeeper der det har blitt kritisert for å ha sotet skjerm. Det kan jeg forstå når båten min også skal brukes litt på kvelden/mørket, da er det mye bedre med en klar skjerm.

Men jeg skal bruke den mest i godt vær med sol, er det ikke da en stor fordel med sotet skjerm?

 

Jeg har bare hatt båter med klar skjerm før, men den sotede SER litt sprekere ut også da.

Må bruke både cap og solbriller for å se i solskinn.

 

Båten skal bare brukes i ferskvann. (Vansjø, Østfold)

 

Kan ikke helt bestemme meg, har du noen gode råd blir jeg kansje klokere?

 

Hilsen Sinus_nor

Link to post
Share on other sites

Klar eller mørk? Det er bare å ta seg en tur og få litt sjøsprøyt på skjermen så finner du fort ut hva som er best når saltet har tørket. Videre er det et poeng når lysforholdene blir dårlige. Dette var det praktiske, så over til det estetiske. Man får velge som man selv ønsker, men husk at det pene ikke alltid er praktisk. Lykke til.............................

Link to post
Share on other sites

Båten ser mye finere ut med sotet vindskjerm. Det er bedre å få den levert sotet enn å måtte sote den selv med sotefil hvis du ombestemmer deg. Det kan bli problematisk i mørket, men forstod det sånn at du skulle bruke den i dagslys.

 

Skal du bruke din båt for det meste om dagen vil jeg anbefale sotet vindskjerm. Det ser MYE bedre ut og du blir ikke blendet av solen, og du kan ha kald drikke stående bak vindskjermen, som holder seg kald selv om solen står på.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...