Jump to content

Kjøp av kartplotter


antor

Recommended Posts

Kjøp av kartplotter :confused:

 

Jeg har planer om kjøp av kartplotter til skuta mi, og har vært inne på nettet og undersøkt priser på slike. De beste tilbudene har firmaet MALFIX A/S i Oslo (innehaver Roger Wattum).

Er det noen som har erfaring med dette firmaet, eller eventuelt har anbefalinger hvor et godt kjøp kan skje ?

 

Antor

antor

Link to post
Share on other sites

Jeg har handlet VHF og bærbar GPS hos han på postordre. Dette fungerte veldig bra og prisene var gode. Det er også flere andre på forumet som har gode erfaringer med Malfix. Se under Leverandørannonser for tilbudene.

 

Da jeg kjøpte min nåværende GPS fikk jeg en bedre pris hos netshop.no. Det skal dog sies at dette var en gps som var parallell importert av netshop og ikke av Belanor. Kun gode erfaringer med netshop også. Lynrask levering, men jeg har ikke fått testet reklamasjon osv.

Link to post
Share on other sites

Kjøp av kartplotter :confused:

 

De beste tilbudene har firmaet MALFIX A/S i Oslo (innehaver Roger Wattum).

Er det noen som har erfaring med dette firmaet, Antor

Har kjøpt kartplotter hos MALFIX  litt vanskelig å treffe på telefon men send en mail evt fax til han så tar han kontakt .

Virket ok å handle med , plotteren kom greit og fort i posten  :yesnod:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Har aldri handlet noe hos Malfix man har et par ganger pratet med Wattum på telefonen og det har vært svært så positivt, både fordi han er en hyggelig kar og fordi han vet hva han snakker om.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Handlet på senvinteren 2003 Garmin GPS 76 hos Malfix. Han hadde den laveste prisen jeg fant. Da jeg kom hjem fant jeg riktignok at norsk bruksanvisning manglet. Da jeg ringte om det bekreftet han at det skulle vært med, det var bare å komme innom å hente den. Har aldri fått rotet meg til det. Klarer meg egentlig godt med den engelske.

 

Fikk også klart best tilbud på VHF - Simrad RS 87 hos Malfix, men endte opp med å handle hos noen som også monterte.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Støtter det meste av det positive som er sagt her. Malfix er bra han. Jeg har til nå handlet stort sett hos Malfix hvis det har vært noe jeg skulle ha til båten.

Men etter en episode i våres ble jeg litt irritert på han.

Jeg var der og skulle kjøpe en enkel og grei GPS, men han ville ikke selge en sånn, han skulle absolutt prakke på meg en plotter eller en av de mere avanserte GPS'ene (les dyrere). Jeg sa jeg skulle ha en enkel sak til bruk mot pc, men nei, det var bare tull mente han. Jeg MÅTTE ha en plotter! Vet at det stort sett er velmenende råd han gir, og han har god kunnskap om produktene, men han bør ikke være så bastant i sine påstander.

Synes han ble litt for pågående, gitt.  :sad:

 

Det endte med at jeg kjøpte GPS hos Seatronic i stedet. Bra service der også.  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...