Jump to content

Installere tankmåler/varsler på eldre tank i rustfritt stål?


AndersH

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en seldre seilbåt (1985) med dieseltank i rustfritt stål. Tanken har ingen form for tankmåler, og det ønsker jeg å få på plass på en eller annen måte. Tanken er støpt fast i båten så det er ikke veldig lett å komme til toppen på den, men siden er bedre.

 

Se bilde:

 

tank.jpg

 

Er det mulig å få på plass en giver til en tankmåler på denne tanken, tror dere?

 

Er det eventuelt mulig å få en form for giver som kan limes på utsiden som bare gir varsellys når nivået kommer under der hvor giveren er montert? En eller annen form for impedanse sensor eller noe...?

 

Setter stor pris på hjelp!:-)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

en ting du kan vurdere er: Legg opp en slange fra tanken(bunn av tanken) til en sylinder som står utenfor tanken, der bunnen av denne sylideren har samme nivå som bunnen av tanken. Toppen kan være litt over toppen av tanken. Så monterer du bare givere/flottør i denne sylinderen/røret:) Slipper å bore hull i tanken

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Ja det finnes .. gobius 4 til 2990,- Hos seatronic AS.

 

Takker! Gobius er løsningen!

 

Bare så synd Seatronic ikke har lagerstatus på websiden. Det gjør det mye mindre komfortabelt å handle i nettbutikker direkte, synest jeg.

Redigert av AndersH (see edit history)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...