Jump to content

hvordan er det å blande messing og syrefast?


ray

Recommended Posts

Har noen messing skruer som fester akselhylsa i skroget(gjennomgående med mutter) Disse er strekt endel, er derfor redd de ryker hvis jeg monterer dem igjen. Spørsmålet er da om hylsa som er i messing tar noen skade av att jeg bruker syrefastebolter, tenker da på terring/irring osv..

 

Her vil anode/katodeforholdet være i favør av messingen, så det er greit. Vær oppmerksom på at messing kan utvikle spenningskorrosjon, slik at strekte messingbolter bør ikke under noen omstendighet brukes om igjen.

Link to post
Share on other sites

Her vil anode/katodeforholdet være i favør av messingen, så det er greit. Vær oppmerksom på at messing kan utvikle spenningskorrosjon, slik at strekte messingbolter bør ikke under noen omstendighet brukes om igjen.

 

Takk for kjappe svar.

Mine bolter er strekt så mye att du ser det med blotte øye, det er derfor jeg vil ha nye.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...