Jump to content

Fakta/erfaring om Dateline Bikini


KristianH

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg ny båt til neste år når jeg fyller 16, og valget står mellom to båter. Puma 420 og Dateline Bikini. Har hørt mye rykter om at Pumaen er elendig i sjø, men den ser jo utrolig lekker ut, så derfor er den ett alternativ for meg. Dateline Bikini skal være veldig god i sjø, og samtidig ser den jo ikke så halvgærn ut heller. Jeg har ingen erfaringer med noen av båtene, så derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med Dateline Bikini? Lurer også på om noen har erfaringer med Puma, men jeg fant en egen tråd for den uten at noen hadde skrevet noe i den, så jeg regner med at folk her inne har lite erfaringer med den da.

 

KristianH

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Går ikke den båten litt sakte med en så liten motor?

 

Viss jeg får solgt båten jeg har nå, så kommer jeg til å kjøpe en Puma til høsten, så det kan jo være aktuelt. Du kan sende noen bilder på PM viss du gidder.

Link to post
Share on other sites

Hadde en dateline med 120hk. Makset 53knop på GPS i ferskvann. Skal du over 70hk ville jeg vurdert å bygge om akterspeilet. Det holder ikke røff kjøring med den tyngden. Skroget tåler etter min mening ca 50 knop for det begynner å voble og bli ustabilt.

Jeg anbefaler deg å nøye kontrollere om det er vann i skummet i dobbelbunnen. Disse båtene begynner å bli gamle. En annen ting er å se an styrken i dashbordet og dekket. Mange av de eldste skrogene hadde litt tynn støp i overbygget. Vær obs ang støpeform. Det finnes en norskstøp utgave med annen type vindskjerm...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...