Noah Startet 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2011 Har en Mercruiser 4.3 V6 (-89) som plutselig lekker mye olje. Etter siste tur lå det 0.5-1.0 liter i bunnen av motorommet. Oljepeiling viser at det er for mye olje i motoren (ble fylt mens båten lå på henger, ble ikke sjekket etter sjøsetting - tabbe!). Så spørsmålet er: Har motoren tatt skade av overfylling av olje, eller er disse motorene konstruert så smart at overskudsolje finner veien ut gjennom ventilasjon/overløp? Håper i det lengste at jeg ikke har sprengt pakninger eller tetninger. I verste fall veivakseltetningene? Håper på at bra (og oppmuntrende) svar! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Vil nok tro at simmerringen i ene eller andre enden av veiven kan ha blitt sprengt Du får gjøre så rent som du får til og så se hvor det blir vått først når du starter opp så er du nok på sporet. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Noah Svart 5.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Det er noe sånt jeg er redd for, ja. Selv om motoren fungerte utmerket under hele turen, er det vel mye som kan være galt likevel. Jeg får vel bare gjøre som du foreslår - følge med og håpe på det beste. Er dette en skade sosm må fikses umiddelbart, eller kan man leve med det noen måneder dersom lekkasjen er liten ved normalt oljenivå? Skal ha ferie med båten nå, og det passer virkelig dårlig å måtte gjøre en større overhaling nå. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Du får følge med på oljenivået og hvor mye som kommer ut. Hold det rent i motorrommet så ser du hva du har, og hvor det kommer. Så lenge nivået er mellom min og maks går det bra med motoren, men det er fort å heise ut motoren for å bytte etpar simmerringer. Båten må opp, drevet av, og motoren ut. Med mindre det kun er fremre veivakseltetning, den kan muligens byttes med motoren i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.