Jump to content

Stoppknapp/wire. Bygge om til elektrisk?


JePeKj

Recommended Posts

Det går helt fin å lage en elektrisk stopp. Det har jeg gjort på min SabbFord 2704 for en del år tilbake og den virke fremdeles.

 

Jeg så meg om etter en defekt startemotor og var heldig som fikk en defekt som skulle dumpes. Jeg visste at solenoiden svært sjelden er årsaken til defekt starter. Etter å ha testet solenoiden, så jeg at den gikk tregt. Den ble demontert, renset og smurt. Da den så ble testet slo den inn som om den var ny.

 

Solenoiden ble så saget av og demontert fra selve motorhuset. Her kan det være forskjellige varianter. Jeg måtte så lage et feste som ble montert på motoren. Fra innslaget til solenoiden til stoppknappen har jeg brukt en kraftig fjær. Etter litt justeringer så har dette fungert helt flott. Solenoiden jeg bruker er kraftig og trekker over 35 A, men det er jo bare kort en tid den brukes hver gang.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...