Jump to content

Gassflaske med "for høy" kobling. Alternativer?


AndersH

Recommended Posts

I min nyervervede seilbåt er opplegget for gassflaske noe merkelig. Det er for høy kobling på flasken slik at den ikke går inn i boksen hvor den hører hjemme. Er det noen av dere som har forslag til alternative koblinger som gjør at den kommer på plass? Her er noen bilder:

 

gass.jpg

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Den store gule klokken er også for høy, og den går ikke så lett i et hull fra en hullsag.

 

Hadde håpet på at det var kommet en ny flaskekobling eller noe som kunne bygge mindre i høyden. Noe jeg kunne feste på gass slangen og fjerne hele denne høye dingsen, og den oransje (trykkregulator?).

 

Må jeg kjøpe nye flasker, så får jeg gjøre det.

Redigert av AndersH (see edit history)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Ser ut som du har en 11kg flaske. Det finnes mange forskjellige flasker å velge mellom. F.eks kunne du kjøpt 2 stk 5kg om du har mulighet til å oppevare en ekstraflaske noe sted i båten. Kommer jo ann på hvor stort gassforbruket ditt er. Det er også mulig at komposittflaskene bygger mindre eller at du kan bytte til industrikobling. Mål ut nøyaktige mål og sjekk med f.eks aga, yara, lpg osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...