Jump to content

NB! Dårlig værmelding sør i landet.


Dieselboy

Recommended Posts

Ser Oslo-Vestfold ligger dårlig ann angående regn,men vinden skal visstnok ikke bli så mye verre leste jeg,.

Her i Langesund er det opphold igjen og vinden skal utebli hørte jeg de snakket om nede i havna istad.

 

Håper sommeren kommer fort tilbake.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Litt lyn og torden må en da tåle? Og i Oslofjorden er da ikke varslene så ille heller? Nå nærmer det seg pinsehelg, og vi planlegger å krysse fjorden fra Son til Kommersøya innenfor Holmestrand natt til torsdag dersom det ikke regner alt for mye. Vind er det i hvert fall ikke meldt den natten.

 

Så blir vi vel liggende der noen dager før vi forflytter oss inn til Holmsbu for litt handling og oppfylling av vann før vi drar til Oscarsborg til uken og ligger der før vi drar hjem på torsdagen. Kona skal jobbe neste helg.

 

Det var forresten hun som foreslo forlengelse av turen utover selve pinsehelgen. Det er greit med en kone som trives med å være i båten enten det regner eller solen skinner!

 

tofteholmen07072011.gif

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har aldri opplevd regn som noe problem i båt. Er så vått overalt uansett når jeg er ute i båten. Riktige klær så er alt fryd og gammen (og fjorden tom for folk i båt)

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Har aldri opplevd regn som noe problem i båt. Er så vått overalt uansett når jeg er ute i båten. Riktige klær så er alt fryd og gammen (og fjorden tom for folk i båt)

Har ikke opplevd det som problem selv heller,men en kompis har båten i ett elveutløp og ved hurtig og kraftig nedbør så går elven fort over sine bredder,og dermed kan det være lurt og kikke etter fortøyningene.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...