Hank Startet 15.November.2004 Link til dette innlegget Startet 15.November.2004 Hei, Jeg har fjernet et beslag på båten og må tette igjen skruehullene. Det er et tyveltalls hull over vannlinjen og jeg lurer på hva som er best å tette disse med. Har hørt at enkelte bruker aralditt, men at det er vanskelig å arbeide med. Kan man f.eks bruke epoxysparkel fra innsiden og deretter fylle på med gelcoatsparkel fra utsiden? Svar mottas med takk! Henrik Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Hvis jeg nå ikke er helt ute på tur ska du begynne med att gjøre hullen konisk, OBS fra ut siden. Her kan du bruke en førsænknings borr som det heter på svensk= den typen av greia du fester på drillen for og få bed skrue hodet i materialet. Siden blander du epoxy, helst med "microfiber og micto ballons (grise dyre greier). sparkle dette in i hullen la tørke og avslutt med gelcoat sparkel. Dette er den oppskriften jeg fikk fra den lokale båt sjappa Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Siden blander du epoxy, helst med "microfiber og micto ballons (grise dyre greier). Feil. Kjøper du dette på rett sted, betaler du omlag 100 kr for 5 liter microballonger. Og 5 liter er >MYE< micoballonger. Epoxyen koster omlag 1/5 av West der også.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Rastløs Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Feil. Kjøper du dette på rett sted, betaler du omlag 100 kr for 5 liter microballonger. Og 5 liter er >MYE< micoballonger. Epoxyen koster omlag 1/5 av West der også.. Suzuki Hvor er rett sted hen da ? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Det kan du lese om her EPOXY PRISER Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Jag brukar göra lite spakkel av vanlig polyester uppblandat med talk og sen härdare som vanligt! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
MortenK Svart 16.November.2004 Link til dette innlegget Svart 16.November.2004 Jeg bruker noe fra Plastic Padding som har vev ferdig blandet. Har tettet mange skruehull med dette med godt resultat. Ulempen er at fargen var blågrønn på min tube, så jeg må sparkle med gelcoatsparkelt med rett farge etterpå. Men tett ble det! Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.