Covenant Startet 6.Juni.2011 Del på Facebook Startet 6.Juni.2011 Hei. Har en Alicraft 14" fra ca 1980-82,og trenger en motor. Mener og huske at forrige eier sa den motoren som står på,er kortstammet. Vil da en langstammet fungere på båten? Tenkte og sette på en 30hk,og ser at de fleste av de som selges, er langstammet. Sitér dette innlegget Link to post
jolleali Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Er vel kortstamme på disse, var det på min hvertfall, men bygde om til langstamme da jeg måtte pusse opp alt uansett, og i tillegg at jeg har langstamme motorer. Husk å måle riktig, endte med at motor var for langt nedi vanne grunnet feil målt akterspeil. Noen kortstamme båter funker greit med langstamme motorer også, men det hadde det ikke gjort på min båt, så ombygg til langstamme for at f. eks din 30 hk vil passe. Slik så båten ut da jeg fikk den: Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 forskjellen er vanligvis ca 5" / 13cm på lang og kort stamme. For lang stamme vil gi mer vannsprut, lavere fart, og vil kunne påvirke kjøreegenskapene i negativ retning i høy fart. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.