Jump to content

Noen tips til og gjøre gammel skibsplast 14 fot ''kulere?''


Severinson

Recommended Posts

Hei. har en skibsplast 14 fot (sportsmann) som jeg har tenkt og pusse opp har ligget en stund i garasjen, har ikke hatt tid til og gjort noe med den. men nå har jeg bestemt meg for og ''pimpe'' den litt opp med og sette i et lite anlegg i den. har 2 stk 200W (boss høytalere) liggenes og trenger litt hjelp til valg av rett cd spiller. (som ikke er så vansklig og koble opp mot batteriet)

og interiøret skal ''styles'' opp, det står nå 2 benker (bak og framme) i den, tenker på og beholde benken bak med tanke på stueplass og det som er bak\ under den.

men tenker på framme og sette 2 bøtteseter noen litt ''stilige'' ( noen forslag til noen billige og bra ?) og eventuelt noen billige lys (blå\rød\ etc ) noe som gjør den litt stilig og kjøre om kveldene med? og eventuelt lagt et teppe ? og eventuelt lakkert den til hvit eller annen farge er orange og litt falmet i fargen..

eller om noen har noe forslag om hva jeg kan gjøre for og få en stilig båt ?

 

setter pris på gode svar og tilbake meldinger eventuelt negativt om det jeg har tenkt på? :)

Redigert av Severinsen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Et par umiddelbare innspill; basert på egen erfaring vil jeg tenkt meg to ganger om før du legger teppe i en åpen båt om du skal bruke den mye. Det er skittsomt og med mindre folk tar av seg på bena før de går ombord, så vil det ikke ta lang tid før du vil se dette. Da anbefaler jeg heller å bytte ut dørken. Det finnes alternativer til den "vanlige" og noe dyre skipsdørken som er billigere og like fin å se på (noe samme variant som det finnes billige men fine parkettløsninger til bolig).

 

I forhold til dette med lys, så antar jeg at du tenker på noe som lyser opp sjøen bak ved badeplattformen? Jeg er enig i at det ser ganske stylish ut når du ser det på båtreklamer der de nipper champis ombord i smoking, men på en 14 fots skjærgårdsjeep så blir det kanskje litt "harry". Det er mulig bare at det meg, men jeg ville i alle fall droppet det. Dracoen min kommer i alle fall ikke til å ha noen andre lys enn rødt, grønt og hvitt. ;)

 

Jeg har ikke byttet bøtteseter, så kan ikke komme med konkrete forslag hvor du kan bytte men ett tips - prøv å få seter hvor du kan "vippe" opp selve setet slik at det blir litt som en barkrakk der du kan "sitte" mens du likevel står. Når vi er ute og kjører i litt fart, så ender vi jo ofte opp med å stå uansett. :)

 

Ellers blir det spennede å se - legg ut bilder underveis i oppussingen! Lykke til :)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

bestekompisen min hadde en saann naar vi var 17. Han monterte GT stoler av typen Captein GT. Disse var av typen som var av isopor paa treramme, og gikk totalt istykker pga hard kjoering. Men tror ikke de stolene er i salg lenger...

 

Han hadde ogsaa Pioneer stereo, kasettspiller m/ autorevers. Den likte ikke boelger, snudde retning for annethvert boelgeslag. Vil absolutt anbefale stereo som spiller fra minnepinne

 

Mye morro, men det jeg nok husker best fra den sommeren er at man alltid gikk rundt aa hadde vondt i ryggen. Heftig kjoering med 60hk paa hekken var nok mer enn baade baaten og nyrene vaare var beregnet paa =)

 

(beklager mangel paa norske tegn...)

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...