Luco Startet 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2011 Ser det er en del som har hvite dekk som kai fender, noen som vet hva som blir brukt? gummi blanding eller maling? Målet er å unngå svarte merker av dekkene. Pga ugjevn steinmur kai er dekk sikkert det beste... Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Har vel enda til gode og se noe som fungerer, men kanskje 2 komponent epoxy maling (samme som brukes på industrigulv) hadde fungert? Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Roger jo Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 (redigert) Jotun sin Hardtop fungerer bra To komp.. Rubbet de litt medroterende stålbørste. Redigert 7.Juni.2011 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
skage Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Sikkert lurt om man vil ha en knall hard maling som gnisser mot skutesiden. Hva med rett og slett oljedekkbeis?? Sitér dette innlegget Link to post
Mate Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Jeg tok noe jeg hadde stående - nemlig hvit murmaling. Hadde ikke særlig tro på det, men det har holdt overraskende godt. Verken svarte eller hvite merker på båten (som er blå). Og dekkene er fortsatt hvite. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Ja, murmaling er klassikeren og fungerer bra Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Er det ingen "slipe middel" i mur malingen som kan stripe opp båten? Sitér dette innlegget Link to post
fredivar Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Fikk dette tipset hos Fritj. Johnsen i Kragerø som holdt godt: DEMIDEKK. Det ligger jo nesten i navnet.. Prøvde oljemaling tidligere, men det gulnet fort Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Denne må jo se kurant ut. Sitat: "PLASTI DIP er en unik en-komponent syntetisk oljebasert gummimaling som er elektrisk isolerende, vanntett, slitesterk, rustbeskyttende, bestandig mot sjøvann, svake syrer, UV-stråler, temperatur bestandig fra -35°C til +95°C, den sprekker aldri og skaller/flasser heller aldri av. Elastisitet: 430 %. Hurtigherdende" Skal jeg tipse kamaraten min om, så slipper jeg og fendre hver gang vi skal legge til brygga hans. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Mariell Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 (redigert) Er det ingen "slipe middel" i mur malingen som kan stripe opp båten? ville ikke latt båten ligge å gnikke inn mot bildekk uansett hvilke type maling som er brukt. Som en buffer moten stein molo greit nok. Men ville også brukt vanlige fendre ved tillegging og spessielt om båten skulle ligge over lenger tid Redigert 7.Juni.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Luco Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Denne må jo se kurant ut. Sitat: "PLASTI DIP er en unik en-komponent syntetisk oljebasert gummimaling som er elektrisk isolerende, vanntett, slitesterk, rustbeskyttende, bestandig mot sjøvann, svake syrer, UV-stråler, temperatur bestandig fra -35°C til +95°C, den sprekker aldri og skaller/flasser heller aldri av. Elastisitet: 430 %. Hurtigherdende" Skal jeg tipse kamaraten min om, så slipper jeg og fendre hver gang vi skal legge til brygga hans. Såg grei ut men det var ikke hvit farge.. Sitér dette innlegget Link to post
Ehak Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 klar, hvit, blå, rød og sort Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 8.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Sorry, såg på de to boksene som var større og ikke var spray. Blir det ikke tynt lag eller maaaange bokser om en bruker spray til feks. 10 dekk? en maler vel bare en side pluss toppen og godt ned over sidene.. Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2011 Da er 3.78 l med hvit bestillt (1 gal).. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.