Jump to content

Hjelp til identifisering av Volvo Penta bensinmotor


ArraKiss

Recommended Posts

Hei!

 

 

Har akkurat satt igang med å pusse opp en 19 Fots Teal Daycruiser.

Prøver å identifisere motoren som sitter i den, men finner ingen plakett el.

 

Vet det er en Volvo Penta B20 motor, men finnes så mange av denne. Er oppgitt 120 Hk fra selger,

og det sitter ett 250 Drev på den. Har lagt ved noen bilder i håp om at noen kan hjelpe til med å identifisere den :)

 

Å før noen foreslår det, søkedatabasen på Volvopenta.com fungerer ikke, da motoren er fra 1980.

 

imag0084.jpg

 

imag0081.jpg

Link to post
Share on other sites

Takk for foreløpige svar og gjetninger, skal se hva jeg kommer frem til med det :)

 

 

Kan godt være at motoren er eldre enn 1980, det er det året jeg har fått oppgitt av selger,

men det kan jo fort vise seg å ikke stemme ;)

Problemet ligger i at jeg ikke finner noe serienummer eller annen benevning til hjelp.

 

Ang. Volvopenta.com. Der får jeg bare beskjed om at motorer eldre enn 20 år ikke kan søkes på?

Å hva skal jeg evt søke på når jeg ikke har serienummer eller modelbetegnelse?

Har funnet ett nummer på blokka som består av ni tall meislet inn i forhøyninger i motorblokka.

Men det er kun tall og ingen bokstavbetegnelse.

 

Link gjerne til hvor dere mener jeg må søke.

 

 

Ellers setter jeg stor pris på videre kommentarer og hjelp.. som f.eks, hvor kjøpe deler etc :)

Link to post
Share on other sites

Du kan ikkje søke på serienummer på motorer eldre enn 25 år. Men du kan bruke søkefeltet under og velge i fanen drev/aksel bensin/diesel, antall syllindre , hestekrefter samt tiår. Eller bare skrive f.eks aq130 i motortype feltet om man vet hva man har :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...