Jump to content

frakt av båt fra sør til nord


Frank M

Recommended Posts

ja med hurtigruten er det ikke billig,men høyden på lasten kan ikke overstige 240cm trur eg det var. fikk sendt en ford mustan fra bergen for par år siden og det kostet 10000. hadde jeg reist med hadde det kostet 2500, men mitt regnestykke på flybillett til bergen, mat og drikke på hurtigruta hadde jeg oversteget dette. hvis en lastebåt tar 10000 for litt større båter synes jeg det ikke er gal pris. forøvrig så er det nordlines som styrer all frakt på hurtigruten så hadde man hatt kjenninger der hadde man sikkert fått det mye rimeligere:)

du vet hva du har men vet aldri hva du får

Link to post
Share on other sites

Snakk med Lars Holm Shipping, Tromsø tlf 7762 1050. Veldig hyggelege og ekspedit. Dei ordna frakt for meg i fjor, ein Mørebas 7300, frå Svolvær til Haugesund. :thumbsup:

 

Eg fekk frakt med ein av dei båtane som går med fiskefor langs kysten, Nyksund meiner eg båten heitte. Dei ordna det slik at dei tok Mørebasen i krana rett frå sjøen og oppå dekk, stroppa han fast der og heiste han rett på båthengaren min i Haugesund på ein fiskeforfabrikk der. :sailing:

 

Det kosta meg 10 000,- inkl. mva. Synest ikkje det var så ravgale når ein tenkjer på at staten skulle ha 2 000,- i mva av dette. Norline skulle ha 16 000,-. :nonod:

Redigert av Batalden (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

hehe, ja men er litt i lengste laget:) hadde en kompis som henta seilbåt for en måned siden og havarerte med den utfor bodø,enda han har jobba på båter den strekningen og kameraten hadde gått leia før:) er nokk lettere og få den frakta te tromsø:)

du vet hva du har men vet aldri hva du får

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...