jensemann2 Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2011 det er aldri sjø fra nord. Er det sjø kommer den fra ø eller SW Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 9.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2011 hva om jeg fortøyer båten med feste både forut og akterut ? Den vil riktignok ikke snu seg med baugen mot været, men jeg slipper moring og jeg slipper at den kommer for nærme land.. Hvis du får båten til å ligge skrått, med hekken inn i bukta og baugen mot nordøst får du jo mye bedre klaring til land akter enn om den ligger rett nord-syd. Ett akterfeste i brygga som ser ut til å være der, og ett innerst i bukta, så får du «parkert» hekken uten særlig slakk, og baugen er så langt ut likevel at slakken i trossa antagelig ikke blir et problem. Båten vil ikke dra så kraftig i trossa heller. Hvis båten ligger i le for sjø kan du antagelig leve med at den ikke får svingt baugen mot vinden. Kan funke, tror jeg ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.