Jump to content

Valgets kval 86 mod V6 eller 2002-overhalt V8


shano

Recommended Posts

Sitter å skuer på to intressante objekter, og lider av valgets kval;

 

Samme båt (23 fot/2 tonn) kan jeg få med to ulike motorkonfigurasjoner:

 

VP 1985 med 175 hk V6

VP Ny?/overhalt 2002 225 HK V8

 

Noen meninger om mest fornuftige kjøp? Viktig er drvstofføkonomi og driftssikkerhet.

Link to post
Share on other sites

Jo nyere jo bedre. Hadde gått for V8, ikke fordi jeg har det fra før egentlig, men fordi du sier den er nyest, og ganske sannsynlig mest driftsikker. Alt må jo være i orden så klart. Dessuten er den V8 motoren egentlig en Chevrolet, som det er god deletilgang på. Stor motor som nok vil dra båten lett og derfor gå forholdsvis rimelig, sammenlignet med V6'en som er liten og vil jobbe tungt.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar... fikk greie på at 2002 motoren nok er overhalt siden det er en Aq225 som gikk ut av produksjon i 86 ifølge Volvo Penta. Forgasser med fire porter... vil ikke det drikke mye?

 

På utstyrsfronten er de ganske like... den ene er nyere med V8er og ser følgelig litt mer moderne ut den andre er noe eldre, men forrige eier har gjort mere interiødmessig.

 

Hmmmm

Link to post
Share on other sites

Hadde tidligere en draco 21 dc med volvo v6 175 hk vekt ca 1300kg,dette synes jeg var alt for lite motor i den båten ,hvertfall om du skal ha med deg flere i båten,å er den saltvannskjølt med gamle manifolder og raisere spørs det hvor mye som er igjen av den,tror nok du vil få mye mer glede av v8,eren å er sikkert rimeligere i drift da den sliter mindre å du trenger ikke ha så mye pådrag som v6,ern for å holde samme fart.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...