shano Startet 7.Juni.2011 Del på Facebook Startet 7.Juni.2011 Sitter å skuer på to intressante objekter, og lider av valgets kval; Samme båt (23 fot/2 tonn) kan jeg få med to ulike motorkonfigurasjoner: VP 1985 med 175 hk V6 VP Ny?/overhalt 2002 225 HK V8 Noen meninger om mest fornuftige kjøp? Viktig er drvstofføkonomi og driftssikkerhet. Sitér dette innlegget Link to post
timon90 Svart 7.Juni.2011 Del på Facebook Svart 7.Juni.2011 Jo nyere jo bedre. Hadde gått for V8, ikke fordi jeg har det fra før egentlig, men fordi du sier den er nyest, og ganske sannsynlig mest driftsikker. Alt må jo være i orden så klart. Dessuten er den V8 motoren egentlig en Chevrolet, som det er god deletilgang på. Stor motor som nok vil dra båten lett og derfor gå forholdsvis rimelig, sammenlignet med V6'en som er liten og vil jobbe tungt. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 7.Juni.2011 Del på Facebook Svart 7.Juni.2011 slik jeg tenker og som sagt,men var vel mest utstyr på v6n men motorn er ganske vesentlig. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 7.Juni.2011 Del på Facebook Svart 7.Juni.2011 V8 bensin får du omtrent kastet etter deg, så jeg hadde sett på utstyr og skrog og evt drevet, og ikke brydd meg så mye om motoren. Du får ny blokk til chevy 350 motor for 20.000 komplett med topper. Sitér dette innlegget Link to post
shano Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2011 Takk for svar... fikk greie på at 2002 motoren nok er overhalt siden det er en Aq225 som gikk ut av produksjon i 86 ifølge Volvo Penta. Forgasser med fire porter... vil ikke det drikke mye? På utstyrsfronten er de ganske like... den ene er nyere med V8er og ser følgelig litt mer moderne ut den andre er noe eldre, men forrige eier har gjort mere interiødmessig. Hmmmm Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 7.Juni.2011 Del på Facebook Svart 7.Juni.2011 drikker sikkert 80 l/t på max og 30-40 l/t på marsjfart... Hvertfall det som er veiledende vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 7.Juni.2011 Del på Facebook Svart 7.Juni.2011 men er det saltvannskjølt og fra 80-tallet må det vel være byttet det meste av den motoren=? Sitér dette innlegget Link to post
princess 412-2 Svart 7.Juni.2011 Del på Facebook Svart 7.Juni.2011 Hadde tidligere en draco 21 dc med volvo v6 175 hk vekt ca 1300kg,dette synes jeg var alt for lite motor i den båten ,hvertfall om du skal ha med deg flere i båten,å er den saltvannskjølt med gamle manifolder og raisere spørs det hvor mye som er igjen av den,tror nok du vil få mye mer glede av v8,eren å er sikkert rimeligere i drift da den sliter mindre å du trenger ikke ha så mye pådrag som v6,ern for å holde samme fart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.