jensemann2 Startet 15.November.2004 Del på Facebook Startet 15.November.2004 Hei. Jeg har ennå ikke fått skaffet meg båt, men nå har jeg vært og sett på nok en oksø 32. Den ligger ute på finn. Jeg har besiktiget båten, og funnet den i god stand. Det eneste jeg stusser på nå er motoren, KUBOTA BD722, 20 hk. tror den er fra tidlig 90tall. Dette var litt uklart å få greie på. Er det noen som vet noe om denne typen motor??? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Kubota er en motor som bentyttes i traktorrer og minimaskiner. Agent fro Norge er Universal Diesel, som du kan finne her: http://www.universal-diesel.no/ De burde kunne gi deg litt informasjon omkring motoren. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Barsk IV Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Jeg ville ikke vært skeptisk til Kubota motoren såfremt den er bra installert og greit vedlikeholdt. Antagelig er det en motor marinisert av engelske Beta Marine. Jeg har kun hørt bra om de japanske Kubota motorene som er en av verdens største på små dieselmotorer. Men båten ellers da?? Kikket på annonsen....mistenkelig lav pris?? mvh Barsk II :nono: Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 16.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2004 HAr vært og kikket på den ja. Den ser generelt bra ut. Da jeg kikket på den var det et vanvittig regnvær, og jeg fant bare en liten lekkasje i staggjennomføring fremme på styrbord. Skroget er anti-pestbehandlet, og ser solid og bra ut både på utsiden og innsiden. Det er ikke løftemuligheter der den ligger, så jeg må prøve å få arrangert et løft. For å kjøre en båt man ikke har sett under, er vel ikke noe lurt etter hva jeg har hørt...... Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Nogva bygger marinemotorer bl.a på motorer fra Kubota. http://www.nogva.no/ Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
jensemann2 Svart 16.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2004 Er det forresten noen som vet om den motortypen kan startes med sveiv? Irriterer meg over at jeg glemte å sjekke noe så vesentlig.! Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 16.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2004 Kjøre=kjøpe :) Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Nogva bygger marinemotorer bl.a på motorer fra Kubota. http://www.nogva.no/ Brigg Det er Nanni (fransk?) som bygger disse, Nogva bare importerer de. Men kaller de for Nogva Nanni i Norge. Det er meg bekjent 2 store firmaer som mariniserer Kubota motorer: Beta (engelsk) og nevnte Nanni. mvh Barsk II :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Hei! Vet ikke noe om motoren, men vi hadde en Oksø 32 da jeg var liten. De ble bygd i Norge, 12 stykker og halvfabrikat tror jeg. Vår hadde innenbords bensinmotor som det alltid var noe feil med, men mange gode minner allikevel:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.