Jump to content

Skal vannkjøling i Marna 5hk typeH gå i eksosen?


Jorkhans

Recommended Posts

Har kaupt ein Marna 5 hk type h. 1955 mod. 1 sylinder bensin.

 

Den gjeng som ei klokke, men eg lurer litt på vannkjølinga. Skal det ikkje gå vannkjøling gjennom eksosen?

Alt vatnet kjem ut i eit rør/ hol rett over manifoilen, reikner med dette røret skal koplast til å gå over rekka.

Det kjem ikkje ein dråpe ut av manifoilen/ inn i eksosen. Vatnet som kjem ut over manifoilen kjøler motoren greit, men eg ser for meg det vil bli voldsomt varmt i eksosanlegget om ikkje det gjeng vatn gjennom det. Klarer heller ikkje finne noko kran som eg kan stille på for å regulere vatnet ut i eksosen.

Link to post
Share on other sites

Hvis deler av eksosen din er gummislange, må vann gå igjennom eksosen.Hvis det er metall hele veien tåler den å gå tørt. Dette vannet som går over rekka tror jeg var en mulighet til å tørke opp eksosen, slik at båter som lå ute om vinteren i gamle dager ikke skulle fryse igjen eksosen.Jeg hadde en slik slange på en FM 12-16hk for noen år siden.Brukte den ikke . Hos meg gikk alt vannet i eksosen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...