Emil Bru Startet 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2011 Hei! fikk sånn lyst til å lage meg en båt som skroget består av tynne stålplater, båten hadde jeg tenkt å ha i 25-30 fot. også hadde jeg tenkt på en innbordsmotor, (en diger mercedes rekke 6) jeg er jo mekaniker og har alt jeg trenger, kanskje ikke alle penga hehe. men hvor kan jeg finne tegninger over et slikt skrog? Takker for all respons;) Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 glen-l steelboats glen-l.com Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Emil Bru Svart 8.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 fins det ingen gratis blueprints? er da helt villr priser på detta! Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 joda sikkert. har du googla det? 1000-1500 kr for fullsize tegninger er ikkje så hakkande gale da... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 (redigert) fins det ingen gratis blueprints? er da helt villr priser på detta! Får håpe du er like tolerant når noen vil stjele det du produserer i din jobb.... Du betaler for at noen har laget en gjennomtenkt og gjennomprøvet konstruksjon som det finnes mange av rundt på alle verdens hav. Du finner helt sikkert noen gratis tegninger fra en eller annen hjemmesnekker, eller eventuelt noen som har rappa tegninger fra folk med kompetanse. Når prosjektet ditt er ferdig vil du se at det du brukte på skikkelige tegninger mer eller mindre er den minste utgiftsposten i prosjektet. Og ikke tok du levebrødet fra fagfolk heller. Redigert 6.Juli.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
adeneo Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Dette er et prosjekt jeg vil fraråde på det sterkeste. Prisen på tegninger er vel ikke stort mer enn en rull med skikkelig sveisetråd koster i dag, og når du finner ut hva det kommer til å koste å bygge en rundt 30 fots stålbåt med en sekser fra benz, så vil du sannsynligvis få hjerteinfarkt og legge inn årene for godt, noe som selvfølgelig må frarådes. Tenk bare på stålprisene, grunning og lakk, propellanlegg, girkasse, instrumenter og spaker, ledninger og koblinger, batterier, diverse verktøy som platesakser, sikke, strekk og krymp osv. så kommer sveisetråd og gass, innredning, eventuell glass/vindskjerm, dører, listverk, dørkplater, rekker, pullere, halegatter og sikkert fire ganger mer stæsj som du ikke hadde tenkt på! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.