Jump to content

Bygge bobåt

Sveraz

Recommended Posts

Jeg og en guttegjeng har en plan for sommeren, der vi skal starte å bygge en bobåt. Vi har i utgangspunktet tenkt å bygge den fra bunn av, men vi er en del fagarbeidere, så ser ikke på selve byggeprosessen som et problem, men har likevel noen spørsmål:

-Om man har en båtplass, kan vi da sette bobåten vår der, og la den stå permanent?

-Må vi registrere dette på noen som helst måte? Vi har ikke tenkt å bo i båten permanent, men bruke den som en slags hytte (helger, ferier osv)

-Må vi ha motor på bobåten, for at det ikke skal tolkes som en flytebrygge, og vi må søke om tillatelse osv?

-Tar også gjerne i mot tips om dere selv har gjort noe lignende

Her kan dere se et lignende prosjekt

Mvh.

Magnus

Det er eieren av båthavna som lager reglene for havna, der jeg ligger er ikke overnatting i havna tillatt (akkurat som om noen bryr seg om det!) en annen ting dere bør tenke på er at en dag skal dere kvitte dere med farkosten, da er det greit å slippe å betale for det. Selvgjort er ikke bra salgsargument i båtsammenheng. I min grønne ungdom kjøpte vi ei skøyte for ei krone som vi fiksa og ordnet å hadde mye gøy med i flere år, og som vi ble kvitt på en grei måte når vi var ferdige med den. Kanskje ett oppgitt prosjekt kan vært vel så gøy som å bygge noe fra bunnen av. Uansett hva dere gjør så blir det sikkert morsomt.

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...