Sveraz Startet 8.Juni.2011 Del på Facebook Startet 8.Juni.2011 Jeg og en guttegjeng har en plan for sommeren, der vi skal starte å bygge en bobåt. Vi har i utgangspunktet tenkt å bygge den fra bunn av, men vi er en del fagarbeidere, så ser ikke på selve byggeprosessen som et problem, men har likevel noen spørsmål: -Om man har en båtplass, kan vi da sette bobåten vår der, og la den stå permanent? -Må vi registrere dette på noen som helst måte? Vi har ikke tenkt å bo i båten permanent, men bruke den som en slags hytte (helger, ferier osv) -Må vi ha motor på bobåten, for at det ikke skal tolkes som en flytebrygge, og vi må søke om tillatelse osv? -Tar også gjerne i mot tips om dere selv har gjort noe lignende Her kan dere se et lignende prosjekt Mvh. Magnus Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 Det er sikkert noen feller å gå i når en skal i gang med et slikt prosjekt men det blir nok mye morro med både bygging og bruk. Farkosten bør ha motor å registreres som selvbygd båt. Håper det blir en prosjekttråd av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Sveraz Svart 8.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 Ja, men om vi bygger og registerer den som båt, så kan vel den ligge på båtplassen den óg, akkurat som en vanlig båt? Eller finnes det en annen definisjon på hva en båt er? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 Det er eieren av båthavna som lager reglene for havna, der jeg ligger er ikke overnatting i havna tillatt (akkurat som om noen bryr seg om det!) en annen ting dere bør tenke på er at en dag skal dere kvitte dere med farkosten, da er det greit å slippe å betale for det. Selvgjort er ikke bra salgsargument i båtsammenheng. I min grønne ungdom kjøpte vi ei skøyte for ei krone som vi fiksa og ordnet å hadde mye gøy med i flere år, og som vi ble kvitt på en grei måte når vi var ferdige med den. Kanskje ett oppgitt prosjekt kan vært vel så gøy som å bygge noe fra bunnen av. Uansett hva dere gjør så blir det sikkert morsomt. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 hva er det som feiler havneeiere som ikke tillater overnatting i båten?? Største tullet jeg har hørt. tror nok dere finner plass h is det ikke er i en stor by da. :) Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 25.September.2011 Del på Facebook Svart 25.September.2011 Har dere fått starta på dette prosjektet? syns dette hørtes spennende ut Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.