Marulf Startet 8.Juni.2011 Del på Facebook Startet 8.Juni.2011 Skulle forsøke å starte opp min 2005 mod Tohatsu i går. Ingen tegn til liv... Fungerte da jeg satte den fra meg etter sommeren 2010. Ny bensin og nye plugger er på plass. Det er gnist på pluggene, så da tenkte jeg at det måtte være bensintilførsel. Tok ut forgasser, drenerte og blåste igjennom med trykkluft. Motoren startet nå ved første forsøk, men gikk 10 sek og stoppet. Etter dette fikk jeg ikke start igjen. Noen som har noen forslag til hva som er galt? Sitér dette innlegget Link to post
D.Toft Svart 8.Juni.2011 Del på Facebook Svart 8.Juni.2011 tette dyser. totakt oljen levrer seg. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Jeg har blåst igjennom forgasser og det er ny olje og bensin på tanken. Kan det likevel være tette dyser og levring av olje? Hvordan får jeg da evt løst opp dette? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Drenerte du bensinfilter og slanger på selvemotoren før forgasser, samt drenering av slangen og belg på tanken? drenering av forgasser kan således være forgjeves og må gjentas :) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Irr på nåla i forgasser, slik at flotøren henger?? Hadde samme greia på vår 9,8. Startet på første draget gikk 20 sek. så stopp. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Marulf Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Får gjøre et nytt forsøk og se hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
Timeout Skjeberg Svart 9.Juni.2011 Del på Facebook Svart 9.Juni.2011 Hadde det samme problemet med min 2004 modell i fjor, byttet og skrudde på "allt". Fant løsningen ved en tilfeldighet ved at jeg var så heldig å miste pluggene i vannet, da det er farlig å kaste noe lå selvfølgelig de gamle i bilen, satt inn disse å motoren startet på første drag.... Før sesongen hadde jeg vært hos merkeforhandleren å kjøpt nye plugger, jeg fikk da Champion plugger, orginalt satt det NGK på motoren. Irriterende å få sånn dritt hos en merkeforhandler. De gamle sitter faktisk i ennå. Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 10.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2011 Har forsøkt med både gamle og nye plugger. Forsøkte også med pluggene i en annen motor for å kontrollere at de faktisk virket. Sitér dette innlegget Link to post
Marulf Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Problemet er nå løst. Etter å ha gått over forgasser kunne jeg ikke forstå helt hvor feilen lå. Byttet da bensinslange og pumpe (fra tank til motor). Det viste seg at det var her problemet lå. Pumpet inn bensin og vips så var motoren tilbake til sitt gamle jeg. -At jeg ikke tenkte på det før... Sitér dette innlegget Link to post
D.Toft Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 flott at det løste seg og at det var en bagatell :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.