Jump to content

9,9 Tohatsu vil ikke gå. Forslag til hva som kan være galt?


Marulf

Recommended Posts

Skulle forsøke å starte opp min 2005 mod Tohatsu i går. Ingen tegn til liv...

Fungerte da jeg satte den fra meg etter sommeren 2010.

Ny bensin og nye plugger er på plass. Det er gnist på pluggene, så da tenkte jeg at det måtte være bensintilførsel.

Tok ut forgasser, drenerte og blåste igjennom med trykkluft. Motoren startet nå ved første forsøk, men gikk 10 sek og stoppet.

Etter dette fikk jeg ikke start igjen.

Noen som har noen forslag til hva som er galt?

Link to post
Share on other sites

Hadde det samme problemet med min 2004 modell i fjor, byttet og skrudde på "allt". Fant løsningen ved en tilfeldighet ved at jeg var så heldig å miste pluggene i vannet, da det er farlig å kaste noe lå selvfølgelig de gamle i bilen, satt inn disse å motoren startet på første drag....

Før sesongen hadde jeg vært hos merkeforhandleren å kjøpt nye plugger, jeg fikk da Champion plugger, orginalt satt det NGK på motoren. Irriterende å få sånn dritt hos en merkeforhandler. De gamle sitter faktisk i ennå.

 

Vidar

Link to post
Share on other sites

Problemet er nå løst.

Etter å ha gått over forgasser kunne jeg ikke forstå helt hvor feilen lå.

Byttet da bensinslange og pumpe (fra tank til motor). Det viste seg at det var her problemet lå.

Pumpet inn bensin og vips så var motoren tilbake til sitt gamle jeg. :thumbsup:

-At jeg ikke tenkte på det før... :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...